IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Butterbeer? [open] KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Butterbeer? [open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimedi dec 13, 2016 9:57 pm

Damian was een slet voor Boterbier. Hij had een voorraad staan op zijn kamer. Tijdens feestjes in de leerlingenkamer voorzag hij wel vaker de drank. Zijn vader kende een mannetje die aan een spotgoedkope prijs Boterbier kan kopen. Thanks dad, appreciate it.

Tijdens een uitstap naar Zweinsveld was de jongen meteen naar de Driebezemstelen gewandeld. Het was een natte, kille herfstdag wat volledig in contrast stond met het weer van de afgelopen dagen. Hij had zijn Slytherin sjaal om zijn mond en oren gedaan om zichzelf te beschermen tegen het kille weer. Het dorp, die uitsluitend bestond uit tovenaars en heksen, kwam steeds dichterbij. Voor hem uit liepen enkele leerlingen van Zweinstein die zich naar een eerste winkeltje haasten en de warmte daar opzochten. Damian ging rechtstreeks naar zijn stamcafé.

Stamcafé van velen, zoveel was wel duidelijk. Hij bleef even aan de ingang staan toen hij zijn sjaal en jas uitdeed. Met zijn linkerhand streek hij door zijn korte haren, rechts van hem staarden enkele vijfdejaars naar hem. Damian stapte door en begroette de waardin van het café terwijl hij in een hoekje ging zitten.

Vanuit zijn vaste plek, met zijn tweede boterbier in zijn handen, keek hij naar het volk die binnen en buiten liep. Iedereen zag er extreem uitgewaaid uit wanneer ze binnenliepen. Hij zag er al tegenop om terug naar buiten te gaan... Maar zijn huiswerk zou zichzelf niet maken. Al had hij ooit geprobeerd een huiself te beheksen om zijn huiswerk te maken, maar dat was geëindigd in twee weken strafwerk.
Met een zucht stond de jongen op en ging richting de uitgang. Terwijl hij zijn jas terug aandeed botste hij tegen iemand op. Het geluid van glas dat de grond raakte volgde kort erna. Met ziedende ogen keek hij naar de persoon die zonet drank op zijn shirt had gemorst. Damian trok zijn toverstok en richtte die eerst op het glas, "Reparo" en vervolgens op zichzelf, "Hygiëna" om zich vervolgens op de persoon voor hem te richten, zijn toverstok nog in zijn hand. "Zoek je problemen, kluns?"

OOC: ik lees sinds mijn 8e Harry Potter in het Nederlands, ik gebruik bij deze dus vaak de Nederlandse termen ^^;
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 12:59 pm

Het was een regenachtige en winderige dag. Isla had zichzelf met moeite door het herfstweer geworsteld en duwde zich dan ook bij het eerste gebouw naar binnen toen de wind nog heviger werd. Helaas had het blonde meisje niet de tijd gehad om te bekijken waar ze dan ook daadwerkelijk beland was en liet het nou net haar minst favoriete plek zijn. Doordat de wind haar praktisch naar binnen had geblazen, sloeg de deur vrijwel meteen achter het meisje dicht. Ze tuimelde dan ook een beetje onhandig naar voren, wat resulteerde in een botsing. Isla hoorde het rinkelen van glasscherven en staarde ongelukkig naar de vloer. Niet perse omdat ze emotionele waarde aan het glas hechtte, maar meer omdat dit voorvalletje nou niet echt bijdroeg aan haar reputatie. Isla kwam snel terug op die gedachten, ze wist namelijk niet of ze überhaupt een reputatie had. De jongen sprak wat toverspreuken uit en Isla verzamelde moet om hem aan te kijken. "Nee, sorry." Mompelde ze wat ongemakkelijk op zijn geïrriteerde opmerking. "De wind blies nogal hard en tsja," het was het beste excuus wat ze kon verzinnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 1:54 pm

Als hij als kind iets brak thuis, dan kreeg hij de wind van voren. Ooit had hij tegen zijn moeder gezegd wat het nou uitmaakte of hij iets brak? Een zwiepje van je toverstok en het was terug heel. Damian zag zelden zijn moeder kwaad. Vandaar dat de herinnering ook bleef hangen. Een week lang moest hij klusjes doen op de Dreuzel manier. Later zou hij pas leren dat het vaak de gedachte is dat achter bepaalde handelingen zit die telt en niet de handeling zelf.

Om dus een volledig glas Boterbier te morsen op zijn shirt was dus pure verspilling. Damian had kort zijn ogen gesloten en ingeademd voordat hij het glas repareerde en de vuiligheid van zijn shirt haalde. Ondertussen richtte hij zich tot het meisje die voor hem stond. Haar blonde haren lagen in de war en haar blik was op de grond gericht toen hij tot haar sprak. "Nee, sorry.", mompelde ze en keek even op. Damian had een wenkbrauw opgetrokken. "De wind blies nogal hard en tsja," indien mogelijk kroop zijn wenkbrauw nog hoger. "Volgens mij..." zei hij zacht en richtte zijn toverstok op het meisje, "ben je gewoon een kluns en heeft de wind er weinig mee te maken." Hij gaf een kort zwiepje en liet het beetje boterbier dat op haar jas zat verdwijnen. "Of heb ik ongelijk?". Ze zag er nogal verwaaid en bleek uit. De jongen hield zijn hoofd wat schuin en keek het meisje aan, "Ga zitten, drink iets warms", zei hij bruusk terwijl hij een stoel aanbood.
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 6:11 pm

Een lichte glimlach verscheen rond haar lippen toen de jongen stelde dat ze gewoon een kluns was. Hij had immers wel gelijk, ze was het door en door maar probeerde het altijd te verbloemen. Al kon ze niet ontkennen dat ze in een week tijd tegen twee verschillende mensen was aangelopen. Het meisje kuchte en keek hem schaapachtig aan. "Je hebt wel gelijk, ja." Vervolgens ging Isla zitten op de stoel die de jongen had aangeboden. Ze moest bekennen dat ze nauwelijks in de drie bezemstelen was geweest, misschien een keer in haar eerste jaar toen ze op schooluitje ging. Het was een plek die voornamelijk was gecreëerd met verschillende soorten hout. Het gebouw had een houten trap die naar een kleine bovenverdieping leidde, waar je, als je naar boven liep kon genieten van de rendiergeweien aan de muur. "Ik ben Isla, trouwens." Stelde de blonde jonge dame zich voor. "Ik kom uit Gryffindor, jij?" Ze had hem nog niet eerder gezien, maar dat kwam, wederom omdat ze nou niet echt een sociaal dier was geweest de afgelopen tijd. Isla had haar handen ineen gevouwen, haar ellebogen rustte op de tafel terwijl ze gebiologeerd bleef rondkijken. Het was best gezellig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 6:52 pm

Ze gaf het toe. Ze gaf toe dat ze een kluns was. Hij stond even met zijn mond vol tanden voordat hij zachtjes lachte en zijn hoofd schudde. "Zelfkennis is begin van alle wijsheid, zeggen ze dan", zei hij met een grijns.
Kort daarna bood hij haar een stoel aan, waarop ze plaats nam. Voordat hij ging zitten vroeg hij aan de waardin om even langs te komen. Ze beantwoordde zijn vraag met een knipoog en bracht haar plateau met drank naar een andere tafel. Damian ging tegenover het meisje zitten en keek hoe ze het café afspeurde. De jongen was niet echt... sociaal. Eerlijk gezegd verbaasde hij zichzelf door spontaan te zijn. Meestal schrikte hij mensen af, vaak onbedoeld.

Misschien kwam het door zijn ouders. Zijn vader werkte voor het ministerie als Schouwer. Nogal serieuze bedoening, Evan was dan ook altijd serieus tegen zijn zoon. Zijn moeder werkte voor Goudgrijp. Damian's ouders waren weinig aanwezig maar hadden hoge verwachtingen van hun zoon. "Ik ben Isla, trouwens.", zei het meisje die hem uit zijn gedachten haalde. Hij knikte enkel en keek even naar de waardin die hun richting uitkwam. "Ik kom uit Gryffindor, jij?", vroeg ze vervolgens. Ondertussen stond de waardin aan hun tafel, "Slytherin," zei hij eerst kort tegen haar en richtte zich tot de waardin, "Een Oude Klare's Jonge Borrel voor mij," hij zag haar staren. Ze wist maar al te goed dat hij minderjarig was. Hij glimlachte naar haar en wist dat ze hem zijn drank zou geven, dat effect had hij wel vaker. "En voor jou Isla?", vroeg hij vervolgens. Eenmaal hun bestelling was opgenomen verdween de waardin achter de bar. "Ik ben Damian trouwens, van Slytherin." Hij keek even naar Isla waarna hij vervolgde, "Ik heb je nog nooit in klas gezien dus ik vermoed dat je niet in je zesde jaar zit?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 7:31 pm

"Dat heb je juist," antwoordde Isla met een lach op het antwoord van de voor haar nog onbekende jongen. Hij nam zijn bestelling op, een alcoholisch drankje. Isla twijfelde even, ze kwam hier nooit. Het enige wat ze kende was boterbier en het was dan ook onbedoeld over haar lippen gerold. Voor ze het wist zag ze de waardin alweer terug wandelen naar de bar, nu zat ze er aan vast. Isla knipperde met haar ogen toen ze uit haar gedachten werd gehaald, ze richtte haar aandacht terug op hem. De jongen vertelde zijn naam, Damian. Hij kwam uit Slytherin en leek ongeveer haar leeftijd. Toen hij sprak over het zesde jaar werd haar vermoeden bevestigd. Alleen leek hij te denken dat Isla niet in haar zesde jaar zat. "Uhm, eigenlijk wel. Ik val alleen niet zo op denk ik." Ze grijnsde lichtjes naar hem, haar bruine ogen op zijn gelaat richtend. "Maar ik moet bekennen dat ik zo nu en dan wel eens een les oversla." Dat ze niet zo sociaal was betekende niet dat Isla niet vaak haar eigen plan kon trekken. Het 17-jarige meisje was eigenlijk alleen geïnteresseerd in fabeldieren, wat er voor zorgde dat haar cijfers nogal konden schommelen. Iets waar haar ouder haar al meerdere malen op aan hadden gesproken, hoewel boosheid daar nooit echt een rol in had gespeeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 8:02 pm

Damian was het niet gewoon om ongelijk te hebben. Hij kneep zijn ogen wat dicht en staarde het meisje intens aan nadat ze gezegd had dat ze in hetzelfde jaar zat als hij. “Hmmm…”, hij rechtte zich en zei met een neutraal gezicht, “Vreemd, iemand als jij zou ik me juist wel moeten herinneren. Er lopen niet veel knappe blonde klunsen rond”. Hij keek haar even aan maar kon haar niet meteen herinneren. "Maar ik moet bekennen dat ik zo nu en dan wel eens een les oversla.", hij knikte even en zei, “Toevallig niet de lessen dat je met Slytherin tezamen zit?”.

Ondertussen kwam de waardin terug met hun drank. Hij nam de zijne aan en knikte naar Isla, “Proost”, en nam vervolgens een goeie slok van zijn drank. Het goedje brandde vrijwel meteen in zijn keel. Even kneep hij zijn ogen dicht voordat hij met een kleine glimlach naar Isla keek. “Welke vakken volg je nog?”, ze zaten tenslotte in hun zesde jaar. Ze hadden hun SLIJMBALLEN gehad wat betekende dat ze nu volop voor hun PUISTEN gingen. Damian wist al wat hij wilde doen. Naast Verzorging van Fabeldieren waren er maar enkele vakken die hem echt interesseerden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 9:44 pm

Isla haalde een hand door haar haren. Het was een teken van lichte ongemak omdat de jongen zo'n doordringende blik op haar richtte. Haar eigen bruine ogen richtte zich naar de tafel, de opmerking deed haar licht blozen. Isla hoopte dat hij dat niet zag, ze kon complimentjes echt totaal niet handelen en beet wat onzeker op haar lip. "Dankje, denk ik." Ze glimlachte wederom schaapachtig, iets wat haar vaker overviel op zulke momenten. Isla kon Damian wel voor de geest halen, ze had hem wel eens zien zitten tijdens lessen maar richtte daar nooit echt haar aandacht op. Het was een knappe jongen, maar Isla had het gevoel dat hij dat ook wel een beetje van zichzelf wist. "Niet bewust. Ik heb jou wel eens rond zien lopen." Zei ze, wat zelfzekerder dan voorheen. Er werd een boterbiertje voor haar neergezet, een grote pul met goudgele drank die aan de bovenkant schuimde. Isla mompelde een bedankje naar de gene die het voor haar had neergezet. "Proost," knikte ze naar Damian waarna ze met twee handen het grote glas pakte en er een slok van nam. Het schuim bleef eeuwig charmant op haar bovenlip plakken en een beetje beschaamd veegde ze het weg. "Verzorging van Fabeldieren, verweer tegen de zwarte kunsten, herbologie, transfiguratie en toverspreuken, jij?" Het boterbier had een soort zoetige smaak waar ze wel aan kon wennen, het was in ieder geval niet zo vies als het had geleken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 10:06 pm

Ze bedankte hem nadat hij haar een kluns had genoemd. Hij wist niet echt hoe hij daarop moest reageren dus glimlachte hij maar. De soort glimlach dat een model kon opzetten. Een glimlach die zijn ogen niet bereikte, eentje die mensen op hun gemak moest stellen. Of dat dacht hij toch.
Het gesprek ging richting de lessen. Uit zijn eerste indruk had hij niet gedacht dat Isla de soort persoon was om lessen te skippen. Maar niets bleek minder waar. "Niet bewust. Ik heb jou wel eens rond zien lopen.", zei ze nadat hij had gevraagd of ze toevallig de lessen skipte met Slytherin. Hij voelde zijn mondhoeken omhoog krullen en wreef kort door zijn haar, "Tja, er lopen hier niet zoveel negers rond", hij grijnsde naar haar.

Hij zag hoe Isla wat bedenkelijk naar haar boterbier keek. Ze nam een eerste slok en hij had zo het gevoel dat het haar eerste eerste slok was. Een kleine grijns bleef rond zijn mondhoeken spelen. Onbewust likte hij zijn bovenlip toen hij de schuim zag zitten op haar lip. Hij nam snel zijn glas nogmaals en keek naar de tafel. Voordat hij nog een slok nam vroeg hij naar welke vakken ze volgde. "Verzorging van Fabeldieren, verweer tegen de zwarte kunsten, herbologie, transfiguratie en toverspreuken, jij?", zijn ogen lichtten even op bij het horen van haar eerste vak. "Verzorgen van Fabeldieren uiteraard en daarnaast nog Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Transfiguratie, Bezweringen en Geschiedenis van de Toverkunst". Hij had Toverdranken, Kruidenkunde en Waarzeggerij laten liggen. Ondertussen kwam de waardin een derde keer, deze keer met de rekening. Damian gaf de vrouw twee galjoenen en richtte zich weer op het meisje voor zich. "Wat kwam je eigenlijk doen op Zweinsveld?", hij nam nog een slok en voelde hoe de alcohol lichtjes zijn geest streek. Stiekem gaf hij zichzelf punten voor het feit dat hij een gesprek had met een onbekende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 10:44 pm

Isla grinnikte om zijn opmerking. Hij had gelijk, ook al was het was ruigjes benoemd. "Dat ontken ik niet. Des te meer kans om gelijk een indruk achter te laten niet waar?" Grijnsde ze. Isla dronk nog wat slokjes van de pul. De jongen leek ongeveer hetzelfde vakkenpakket te hebben al haar, al had hij gekozen voor Geschiedenis. Isla vond hem niet echt het type dat daar met plezier heen zou gaan, maar ze kon zich net zo goed hebben vergist. "Het lijkt er op dat we beiden niet zo goed zijn in het herkennen van mensen uit onze klas." Grijnsde ze, er op doelend dat ze toch wel veel lessen samen hadden. "Ik ben opzoek naar een nieuw boek over Terzielers. Ik geloof dat ze, ze in de boekenwinkel hier verderop zouden moeten hebben." Er was geen groot aanbod aan boeken over Fabeldieren, kennis was sowieso erg beperkt. Er was een handjevol mensen die er echt enthousiast over waren en die graag onderzoek deden naar deze, vaak onbegrepen wezens. Het wekte dan ook haar nieuwsgierigheid dat Damian ook voor Fabeldieren had gekozen. Ze was benieuwd hoe hij op haar doel zou reageren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimewo dec 14, 2016 10:56 pm

"Dat ontken ik niet. Des te meer kans om gelijk een indruk achter te laten niet waar?", hij grijnsde terug en lachte zachtjes. "Laat ik dan een indruk achter?", het was eigenlijk een oprechte, nieuwsgierige vraag. Damian wist niet wat mensen van hem dachten. Uiteraard zag hij de blikken maar daarom wist hij nog niet wat ze betekenden.  "Het lijkt er op dat we beiden niet zo goed zijn in het herkennen van mensen uit onze klas.", hij slikte net wat drank door voordat hij kon antwoordden. "Zo blijkt. Ik ben nogal slecht met mensen", hij haalde zijn schouders op en nam nog een slok. "Ik zal goeiedag zeggen als ik je vanaf nu aan in de les zie", het klonk alsof het een hele prestatie was.

Het viel hem op hoe ze bijna hetzelfde lessenpakket hadden. Stiekem hoopte hij over fabeldieren te kunnen spreken. Maar dan kwam hij waarschijnlijk over als één of andere freak. Dus hij hield zijn mond... voor even. "Ik ben opzoek naar een nieuw boek over Terzielers. Ik geloof dat ze, ze in de boekenwinkel hier verderop zouden moeten hebben.", hij antwoordde vrijwel meteen, "Het boek van Clarke is vrij interessant, ze bespreekt ook de verklaring waarom mensen Terzielers kunnen zien heel uitgebreid. Zo'n onderzoek als die van haar is nooit eerder uitgevoerd. Spijtig dat ze is gestorven door de beet van een sfinx, ze had nog veel meer kunnen doen met haar kennis. Je zult merken dat het boek niet echt volledig is... Desalniettemin, zeer interessant. De boeken die ze op school gebruiken schieten veel te kort, zeker voor Terzielers maar", hij hield op met praten en kuchte even, "welja, dat is mijn mening tenminste". Hij wilde nog een slok nemen van zijn drank maar merkte dat er amper nog iets in zat. Hij vermande zich en zei tenslotte, "Ik wilde ook nog even naar de boekenhandel. Naar schijnt zou het nieuwe boek van Jhonson over Hippogrieven uit zijn".
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimedo dec 15, 2016 3:53 pm

Damian vroeg haar of hij een indruk achter liet. Ze keek hem bedenkelijk aan en knikte toen beamend. "Ja, dat doe je." Ze glimlachte kort maar ging er verder niet op in. De jongen vertelde vervolgens dat hij nogal slecht was met mensen, een eigenschap die ze ook niet achter hem had gezocht maar wederom bij haar aansloot. Zij was ook niet goed met mensen. "Dat zou je niet zo zeggen." Isla meende wat ze zei, ze vond hem nog best sociaal naar haar overkomen. "Dan zal ik je terug groeten," lachte ze. Haar boterbier was voor drie kwart op, ze merkte dat ze de lichte alcohol toch wel voelde. Ze werd er wat vlotter van. Vervolgens kwam er een waterval van woorden uit de mond van Damian, over Fabeldieren. Op zich alleen haar favoriete onderwerp van de hele wereld. "Klinkt zeker interessant ik heb er veel over gehoord, ja. Ben erg benieuwd of ze het nog in de winkel hebben liggen." Antwoordde Isla met enthousiasme. Toen hij begon over hippogrieven knikte Isla instemmend. "Die schijnt ook heel goed te zijn, veel nieuwe inzichten over hun gedrag en de omgang met tovenaars en heksen." Ze had het er recentelijk met haar broer over gehad, die momenteel met Hippogrieven werkte in Europa. Een steek van jaloezie ging door haar heen, was zij maar daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimedo dec 15, 2016 11:01 pm

Hij bleek socialer te zijn dan op een gemiddelde dag. Damian had weinig vrienden, weinig mensen waarvan hij kon zeggen dat hij ze 100% vertrouwde of zou opzoeken. Eerlijk gezegd had hij ook weinig nood aan menselijk contact. Maar goed, Isla vond dat hij best wel meeviel. Hij haalde nogmaals zijn schouders op en voegde nog toe, "Bedankt?". Na zijn opmerking over groeten antwoordde het meisje, "Dan zal ik je terug groeten," waarop hij voor het eerst oprecht glimlachte.

Damian had gezegd dat hij slecht was met mensen. Nu hij een hele reeks woorden aan elkaar had geplakt over fabeldieren leek zijn stelling helemaal niet meer te kloppen. Op zich kon het hem weinig schelen wat ze over hem dacht. Maar het laatste wat hij was, was een leugenaar. Eén ding was zeker, Isla wist meteen waar hij wel veel over kon spreken en dat was namelijk fabeldieren. "Klinkt zeker interessant ik heb er veel over gehoord, ja. Ben erg benieuwd of ze het nog in de winkel hebben liggen." De jongen knikte en voegde nog toe dat hij zelf ook naar de boekenhandel wilde. Hij had thuis een hippogrief (en zijn zus de hare). Zelf vond hij dat hij vrij veel kennis had over het verzorgen van een hippogrief. Maar hij verslond zowat ieder stuk literatuur dat over fabeldieren ging. "Die schijnt ook heel goed te zijn, veel nieuwe inzichten over hun gedrag en de omgang met tovenaars en heksen.", hij knikte nogmaals en zei vervolgens, "Ik hoop er vooral wat verklaringen uit te halen waarom ze bepaald gedrag stellen. Ik heb wel wat vermoedens maar wil ze bevestigen..."

Nadat Isla haar boterbier had opgedronken strekte de jongen zich en stond op en zei, "Ik ga nu naar de boekenhandel", en knikte met zijn hoofd naar de deur en deed zijn jas aan. "Het is tenslotte al laat", hij keerde zich om naar de uitgang. Na een seconde draaide hij zich terug naar Isla, "Kom je mee?".

OOC: mocht je Damian willen godmoden, doe maar gerust ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Isla Monte
Isla Monte
Gryffindor







Gryffindor

Aantal berichten : 141
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: One finds limits by pushing them

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimeza dec 17, 2016 5:57 pm

Isla nam de laatste slok van haar boterbier. Zo slecht was het niet. Het meisje keek om zich heen, het was gemiddeld druk. Waarschijnlijk waren er meerdere mensen uit het herfstachtige weer gevlucht en hier terecht gekomen. Het haardvuur brandde en het kraken van het hout vulde de atmosfeer op. De bruine ogen gleden over de verschillende gelaten, nogmaals naar de muur met hertengeweien en vervolgens terug naar de jongen die haar vergezelde. Damian antwoordde op haar en nieuwsgierig glimlachte Isla terug. "Het klinkt alsof je er verstand van hebt, hoe dat zo?" Ze was benieuwd of hij haar meer informatie zou geven, maar kon zich er ook bij neerleggen als hij het liever privé wilde houden. De 17-jarige heks volgde het voorbeeld van Damian en trok haar jas aan, ze vond het stiekem wel gezellig dat hij ook zijn weg wilde vervolgen naar de boekhandel. "Ja, ik kom." Haar tengere vingers sloten de knopen, waarna ze eveneens richting de uitgang keerde. Isla liep langs Damian, waarbij hun schouders raakten. Het klonk misschien gek, maar Isla kon er nog wel eens van schrikken als ze lichamelijk contact had met iemand die ze had ontmoet. Alsof het een soort bevestiging was dat ze echt met iemand aan het kletsen was, na al die jaren van afstandelijkheid. Isla rolde ongezien met haar ogen toen ze besefte hoe triest dat klonk. Maar triest was ze niet. Haar hand sloot zich om de deurklink, een windvlaag sloeg gelijk in haar gezicht. "Dit wordt me wel een wandelingetje," grijnsde ze, terwijl ze haar hoofd draaide om Damian aan te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Damian Carter
Damian Carter
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 107
IC posts : 54

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (january 4)
Partner: You know what they say, once you go black...

Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitimeza dec 17, 2016 6:45 pm

Damian was niet goed in het "lezen" van mensen. Maar hij was er vrij zeker van dat er iets in de ogen van het meisje glinsterde toen het onderwerp fabeldieren werd aangesneden. De jongen was het vrij zeker omdat hij die blik herkende. Zijn zus, Myra, keek vroeger vaak zo naar hem wanneer hij sprak over fabeldieren. "Het klinkt alsof je er verstand van hebt, hoe dat zo?", en daar kwam de vraag. Hij glimlachte en zei kort, "Mijn passie is het bestuderen en verzorgen van fabeldieren. Ik ben thuis een kleine zoo gestart".

Isla volgde hem en bevestigde dat ze mee kwam. Het was vreemd om iemand mee te hebben. Damian was zelden weg met gezelschap. En het liefst ging hij ook alleen weg. Hij nam zijn tijd in een boekenwinkel, ook al kende hij meer dan de helft van de boeken al die er lagen. Anderen gingen naar binnen en zo snel mogelijk weer naar buiten. Hij kreeg er meestal kippenvel van, op een negatieve manier.

Damian wachtte geduldig terwijl het meisje haar jas dichtknoopte. Zijn blik gleed over het volk die in de Driebezemstelen zat. Het was aangenaam druk. Pas wanneer Isla in zijn gezichtsveld verscheen vertrok hij richting de deur. De kilte kwam naar binnen toen Isla de deur opende, "Dit wordt me wel een wandelingetje," ze keek hem aan en hij grijnsde scheef. "Bang van de wind?", hij greep de deur boven haar hand vast en trok die wat wijder open, "Of bang je voor je klunsigheid?", hij knipoogde en duwde haar met zijn andere hand de straat op.

Oké, er was inderdaad wat wind. Maar Damian was een vrij stevige kerel en had er weinig moeite mee. Isla daarentegen was een tenger ding. Hij had moeite met het inhouden van zijn lach. Zijn hand rustte nog steeds op haar rug en navigeerde haar min of meer richting de boekenhandel. Eenmaal binnen verstopte hij zijn grijns, al lukte dat niet helemaal, en zei, "Hoe ben je eigenlijk heelhuids tot aan de Driebezemstelen geraakt?".

OOC: mocht je niet akkoord zijn met de godmode, dan verander ik zonder problemen mijn post ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Butterbeer? [open] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Butterbeer? [open] Butterbeer? [open] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Butterbeer? [open]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
Soortgelijke onderwerpen
-
» You want a Butterbeer? [&FELIX SKREIN]
» Off Day [open]
» Bored. [OPEN]
» Jealousy [open]
» {Open} Rainy day

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: Hogsmeade :: the three broomsticks-
Ga naar: