IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Potions | Class 1 | Year 6/7

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Nyx Xiaoyu
Nyx Xiaoyu
quidditch captain







quidditch captain

Aantal berichten : 616
IC posts : 178

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 (17 sep) Virgo
Partner: We were moving mountains before we knew we could

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 04, 2017 6:47 pm

Juist, ze zou dit wel aan 'professional' Laila overlaten. Ze liet zich achterover in haar stoel zakken en keek haar vriendin met opgetrokken wenkbrauw aan toen deze klaar ging staan met haar handen in haar zij. "Ik denk niet dat jou kont in die ketel past." Antwoordde ze droogjes op haar opmerking, maar sloeg al snel haar hand voor haar mond om haar lach in te houden toen Laila haar hoofd in de ketel stak. Ze zag dit alweer helemaal mis gaan, maar ze waren in ieder geval in de les. In haar volgende opmerking zat tenminste nog enigszinse logica, dus instemmend knikte ze. Ze liet Laila de spreuk maar uitvoeren dit keer, al leek dit achteraf niet de beste beslissing te zijn geweest. Ineens kreeg ze een waterstraal vol in haar gezicht gericht, waarna deze op hol leek te slaan en de hele klas nat maakte. En dit keer was zij niet de oorzaak daar van. Uiteindelijk leek Laila de straal onder controle te krijgen, en met haar armen over elkaar geslagen en haar natte haar tegen haar gezicht geplakt keek ze haar vriendin aan. "Bedankt, Laila. Stond al een week droog." Sprak ze op sarcastische toon waarna ze opstond om in de ketel te kunnen kijken. Deze was nu gevuld met water. "Oké, en nu?" Ze hadden niet eens een idee wat voor drankje ze moesten gaan maken. "Misschien werkt dit." Mompelde ze terwijl ze een haar uit haar hoofd trok en deze in de ketel liet vallen. Een tijdje wachtte ze, maar er gebeurde niet veel. "Jij ook!" Siste ze gefrustreerd tegen Laila. "Of moet ik het voor je doen?"

couldn't believe my eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Austin Jones
Austin Jones
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 21
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 years old || 07/01
Partner: Eeh....

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 07, 2017 8:31 pm

Het huilen stond hem momenteel echt nader dan het lachen. Hij was vanmorgen op tijd opgestaan, had op tijd gegeten en had voor de rest gauw nog wat huiswerk gemaakt en was echt wel op tijd vertrokken naar zijn les, maar toen hij eenmaal op weg was naar de Dungeons was het helemaal misgegaan. Hij was een groepje zesdejaars gepasseerd die had besloten om de les Potions te skippen en die aan hem hadden gevraagd of hij mee wilde doen. De jongens kwamen uit zijn eigen house, maar het waren geen vriendelijke jongens en Austin vroeg zich dan ook af waarom dat de jongens niet in Slytherin zaten. Ze pestten hem immers net zo erg als bijna alle jongens die uit die house kwamen. Maar goed, toen hij dus vriendelijk geweigerd had, hadden ze hem een stamp gegeven en zijn boek uit zijn handen gepakt. Ze hadden zijn boek op de grond gegooid en daar ook een stamp tegen gegeven. Ze waren pas opgehouden met hun rebelse gedrag toen een paar meisjes luid gillend op hun in kwamen slaan. En dat was het meest vernederendst van ze allemaal geweest: dat drie meisjes hem hadden moeten redden. Het was dan nog een schrale troost dat ze niet in zijn house zaten en dat hij geen les met hun had omdat ze één jaar hoger zaten dan hem. Nadat hij hun er van had verzekerd dat hij oké was, ook al bloedde zijn lip een beetje omdat één van de jongens hem nog een slag in zijn gezicht had gegeven, had hij zijn boek snel opgeraapt en was naar de Dungeons gerend. De tranen stonden in zijn ogen en hij deed zijn uiterste best om zijn tranen weg te knipperen terwijl hij het kapotte boek bekeek. Hij hoopte dat hij de eerste bladzijden niet nodig ging hebben. Voorzichtig had hij de deur geopend en zag dat er vooral Slytherins in de ruimte zaten. Hij slikte ongemakkelijk zijnde en zag dat er niemand van zijn eigen house die hij echt goed kende was. Hij liep schoorvoetend naar de leerkracht toe terwijl hij het opwellende bloed van zijn lip weg probeerde te likken met zijn tong, maar dat was tevergeefs. ‘Professor Solarz,’ sprak hij en hij deed zijn best om niet in huilen uit te barsten. ‘Ik werd onderweg… tegengehouden.’ Hij wreef ongemakkelijk over zijn pijnlijke arm. ‘Sorry dat ik zo laat ben. Zou ik mogen vragen wat het onderwerp van vandaag is?’ Hij durfde de blik van zijn professor bijna niet eens te ontmoeten. ‘Weet u misschien een spreuk om mijn boek wat te fixen? Het is eh… op de grond gevallen,’ loog hij snel. Hij hield het boek voor de professor. Het huilen stond hem nu echt nader dan het lachen en hij slikte om de brok in zijn keel tegen te gaan.


Tag: Solarz
Terug naar boven Ga naar beneden
Zahorchak Solarz
Zahorchak Solarz
Professor







Professor

Aantal berichten : 108
IC posts : 36

Hogwarts ID
Schooljaar: Teacher
Leeftijd: 29 years [12-04-1987]
Partner: hi ;))

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 07, 2017 10:58 pm






Klaarblijkelijk had Zahorchak iets te lang gewacht om alle leerlingen langs te gaan, om te checken hoe het er bij ze voorstond. Namelijk niet veel later nadat Laila en Nyx het klaslokaal waren binnengeslopen -waarvan ze dachten dat hij het niet vanuit zijn ooghoeken had gezien- zette Nyx bijna de boel in de fik, en nu was Laila degene die er een zooitje van maakte. Een waterstraal schoot alle kanten op en raakte enkele leerlingen en had zelf ook de pech dat hij geraakt werd. Een diepe zucht verliet zijn longen terwijl hij zich omdraaide naar het duo. Wat had hij nu weer in de klas gekregen? Eigenlijk had hij hun als laatste willen langsgaan zodat ze extra lang zouden kunnen stoeien met iets terwijl ze niet eens wisten wat ze nou eigenlijk moesten doen, maar zoals ze nu bezig waren kon hij beter maar als eerste bij hun langsgaan. “Dus meiden,” begon hij toen hij bij hun stond en leunde op de tafel. “Wat proberen jullie nou eigenlijk te doen naast de boel onderhand in de fik steken en vervolgens het klaslokaal blank te zetten?” vroeg hij aan hen. Zo ver hij wist stond Slytherin bovenaan qua punten, maar op dit moment kon hij het onderhand niet geloven. “Niet eens het boek open op de goede pagina, hoe wil je dan je brouwsel gaan maken? Gewoon uit je hoofd, ook al lukt onderhand niemand het om het perfect te doen zelfs als ze de instructies erbij hebben?” vroeg hij aan ze terwijl hij ze allebei wisselend aankeek. “Blader maar naar de potion die je moet maken, want jullie hebben vast en zeker zó goed opgelet tijdens mijn uitleg dat jullie dat vast wel kunnen, toch?” vroeg hij aan ze en keek ze met licht samengeknepen oogjes aan, echt wel wetend dat ze niet bij zijn uitleg aanwezig waren. Alsof het tafereel wat het duo naast hem net gecreëerd was nog niet genoeg was hoorde hij een stem achter zich zijn naam uitspreken. Verward draaide hij zijn hoofd om en zag een hufflepuff die nogal overstuur leek en volgens hem moeite deed om niet in huilen uit te barsten, in ieder geval daar klonk zijn stem lichtelijk naar. Even wierp de professor een blik op Laila en Nyx toen hij zich verontschuldigde voor het feit dat hij te laat was, daar konden hun nog een hoop van leren. “Tegengehouden?” vroeg hij vervolgens op een toon dat hij moest uitleggen wat hij bedoelde, zoiets kon je namelijk op verschillende manieren interpreteren. Toen de jongen vervolgens vroeg of hij een spreuk wist om zijn boek te ‘fixen’ keek Zahorchak naar het boek waar hij het over had. Hij knikte toen hij dat vroeg en sprak de spreuk ‘Liber Reparo’ uit zodat zijn boek gerepareerd werd. “Het onderwerp kan je vragen aan deze twee hier, topleerlingen van de klas, die weten tot in de details wat ik zonet uitgelegd heb.” begon hij terwijl er een brede glimlach van pure amusatie op zijn gezicht ontstond en legde zijn handen op de schouders van de twee. “Of niet soms dames?”

TAG;; Nyx, Laila en Austin

Terug naar boven Ga naar beneden
Austin Jones
Austin Jones
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 21
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17 years old || 07/01
Partner: Eeh....

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 08, 2017 8:08 pm

Het leek er niet op dat de professor erg boos op hem was, maar daar kon natuurlijk nog wel verandering in komen. Had hij er gewoon beter voor kunnen kiezen om deze les te skippen? Het leek er toch niet naar dat Hufflepuff deze week nog in punten zou stijgen, hoewel hij graag de student wilde zijn die daar iets aan kon veranderen. Op de laatste puntentelling afgaande die hij had gezien was hun zandlopertje zelfs in de min gegaan. Hij was benieuwd wie dat voor elkaar had gekregen, maar van plan om er iets van te zeggen was hij toch niet. Dat durfde hij zelfs niet. En hij durfde het ook nooit toe te geven als hij diegene was die verantwoordelijk was voor het verliezen van punten, hoewel dat tot dusver nog maar weinig was gebeurd. Austin slikte ongemakkelijk toen de teacher hem om een uitleg vroeg. Zou hij liegen? Hij wilde niet als een totale sukkel overkomen, maar hij wilde ook wel dat de jongens gestraft zouden worden. Aan de andere kant wilde hij er ook weer niet voor zorgen dat zijn house puntenaftrek zou krijgen. ‘Ik w-werd aangevallen door een p-paar jongens,’ zei hij stotterend tegen de teacher. ‘Maar h-het is al g-goed! Laat het m-maar zitten!’ Hij keek verlegen weg toen de teacher vervolgens aangaf dat de twee meiden, die uit Slytherin kwamen, het hem wel zouden uitleggen. Zijn blik gleed van Nyx naar Laila. Hij kende hun allebei omdat er veel over hun gesproken werd. Het waren naar zijn idee allebei mooie meisjes en hij deed hun best om hun blik niet te ontmoeten. Hoewel de teacher hier duidelijk lol in had, vond hij het enkel vernederend. ‘Ik h-hoor het liever van u,’ fluisterde hij zacht zodat enkel de teacher hem kon horen. ‘Daarna zal i-ik wel aan de opdracht w-werken. Wilt u me alstublieft g-gewoon vertellen wat we moeten d-doen? Het is al e-erg genoeg zo.’ Op zijn lip bijtend wierp hij een blik op de grond terwijl hij zijn boek krampachtig vasthield.


Tag: Solarz
Terug naar boven Ga naar beneden
Laila Ryder
Laila Ryder
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 319
IC posts : 113

Hogwarts ID
Schooljaar: Sixth year
Leeftijd: 17
Partner: I'm so into you, I can barely breathe ♡

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 08, 2017 10:36 pm

Zachtjes giechelde Laila. Nee, zij had ook niet gedacht dat haar kont in die ketel zou passen. Die ketel was veel te klein. Toch kon ze het niet laten om Nyx een beetje te plagen. “En ik heb nog wel zo’n bescheiden bum, ze is beledigd hoor!” Ze lachte en keek nog een keer naar de ketel. Wat moesten ze in gódsnaam doen? Om zich heen zag ze allerlei leerlingen druk in de weer met allerlei soorten ingrediënten en zij hadden met heel veel moeite water in hun ketel gekregen. Ze hadden gewoon eerder naar de les moeten gaan, dat was een feit. Maar ach, daar konden ze nu nyx (haha) meer aan doen. “Niet zeuren” gromde Laila en woelde door haar natte haren “De laatste keer dat ik een piemel heb gezien is nog voor mijn operatie, als je begrijpt wat ik bedoel.” Dát was niet helemaal waar, en het voelde niet goed dat ze niet helemaal eerlijk was tegen Nyx, maar wat moest ze dan zeggen? “Yo Nyx, ik heb best wel regelmatig met je broertje liggen neuken haha sorry.” Nee, dat kon ze niet echt zegen tegen haar beste vriendin. Dat had tijd nodig. En die tijd was niet nu, want nu waren ze klets- en kletsnat en niet op een goede manier. De professor was voor hen komen staan en Laila schrik zich werkelijk waar rot, want ze had het niet verwacht. Daarom schoot ze bijna een halve meter omhoog (niet echt, in werkelijkheid veerde ze maar een beetje omhoog, maar hé ik hou van overdrijven) en keek ze de professor aan. “Professor Solarz!” zei ze toen, alsof ze de man nog niet eerder had gezien “Ja, ik – ik bedoel – wij hebben heel erg goed opgelet bij uw uitleg. We zijn gewoon wat aan het experimenteren enzo, kijken of de drank die we moeten maken nog wat verbeterd kan worden, want je weet maar nooit, misschien zijn wij wel de toekomstige toverdrankrprincessen!” Ze keek professor Solarz aan en glimlachte wat nerveus. Zou hij haar actje kopen? Ze dacht het niet, maar ze kon het altijd proberen. Opeens voegde een nogal nerveuze Hufflepuff jongen zich bij hen en tot overmaat van ramp stelde Solarz voor dat zij hem moesten gaan uitleggen wat ze moesten gaan doen. Laila keek Nyx aan. “I got this” mimede ze met haar lippen en ze woelde door haar haren. Ze vouwde haar handen in elkaar en liep langs de tafel, richting de professor en de jongen. “Professor Solarz, nerveuze Hufflepuff boy, laat mij precies uitleggen wat de bedoeling is.” Ze keek met een serieuze blik, want dit was serious business! “Wij moeten vandaag een toverdrank maken, want dat is heel normaal bij het vak Potions. Maar niet zomaar een toverdrank, een hele speciale toverdrank. En ik wil je niet langer in spanning houden, want ik snap dat je het ontzettend spannend vind. Maar om erachter te komen welke toverdrank je moet maken, zul je toch echt in je zojuist gerepareerde boek moeten gaan kijken. Het is namelijk de meest speciale toverdrank die je zult vinden.” Ze stootte professor Solarz met haar elleboog tegen zijn arm aan. “Want ja, zomaar alles prijsgeven, daar houden we niet van, of wel soms, professor Solarz?” Ze gaf hem een dikke vette knipoog. “Goed, ik ga gauw weer verder met de drank van Nyx en mij, want we willen graag een goed cijfer!” Bijna huppelend liep ze weer terug naar haar tafeltje en keek Nyx met een veelbetekende blik aan. “We’re screeeeeeeewed….” mompelde ze zachtjes tegen haar vriendin, terwijl het water in de ketel begon te koken en zij als een gek begon te roeren, want dat zag er interessant uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Zahorchak Solarz
Zahorchak Solarz
Professor







Professor

Aantal berichten : 108
IC posts : 36

Hogwarts ID
Schooljaar: Teacher
Leeftijd: 29 years [12-04-1987]
Partner: hi ;))

Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitimevr feb 03, 2017 11:12 pm






Zahorchak zijn bruine ogen waren gefocust op de jongen uit hufflepuff toen hij nerveus vertelde waarom hij nou eigenlijk precies te laat was. Om eerlijk te zijn vond hij het verhaal niet bepaald geloofwaardig klinken, iedereen kon dat zeggen als smoesje zodat ze niet op hun donder zouden krijgen. Maar gezien het feit dat hij naar zijn gevoel eerder op het punt stond om in huilen uit te barsten dan te lachen besloot hij het maar door de vingers te zien. “Voor deze keer zie ik het door de vingers Austin, maar maak er geen gewoonte van,” zei hij tegen hem waarna hij hem een kort knikje gaf. Zahorchak had voorgesteld dat Laila en Nyx Austin maar moesten gaan uitleggen wat hij moest gaan doen, iets waar Austin gelijk tegen protesteerde. Solarz besloot dat echter maar te negeren, Laila en Nyx beten immers niet. In ieder geval, niet zover hij wist.
Met opgetrokken wenkbrauwen keek Zahorchak toe hoe Laila een poging deed tot het uitleggen van de stof aan Austin. Niet dat dat veel hielp, maar het was leuk geprobeerd natuurlijk. “Jullie geven ook nog graag alles prijs, of wel soms?” merkte hij op nadat ze die opmerking naar hem had gegooid. Hij doelde op het feit dat ze hun mondjes gesloten hielden over dat ze niet op tijd aanwezig waren in de les. Toen Laila terug naar haar plek liep besloot hij achter haar aan te lopen waarna hij Austin wenkte mee te komen. “En, ‘toekomstige toverdrankprincessen’” begon hij, expres Laila’s woorden herhalend. “Kunnen jullie deze lieve jongen dan niet meer in spanning houden en op z’n minst niet vertellen welke hele speciale toverdrank we vandaag gaan maken?” vroeg hij aan ze. “Waar jullie overduidelijk nog niet aan begonnen zijn en nog niet eens jullie boek op de goede pagina open hebben,” vervolgde hij waarna hij even om zich heen keek om te controleren hoe het met de rest van de leerlingen verliep. Als ze zijn hulp nodig zouden hebben zou hij het vast wel horen, de boel was in ieder geval nog niet opgeblazen.

TAG;; Nyx, Laila en Austin

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Potions | Class 1 | Year 6/7 Potions | Class 1 | Year 6/7 - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Potions | Class 1 | Year 6/7
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
Soortgelijke onderwerpen
-
» Potions | Class 1 | Year 1/2
» Transfiguration | Class 1 | Year 7/6
» Care of Magical Creatures | Class 1 | Year 5&6
» A new year
» a letter to my 11-year old self

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: Hogwarts :: Classrooms-
Ga naar: