IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Homework Disaster - Pagina 2 KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Homework Disaster

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 13, 2016 11:07 pm

Kort merkte Jane de verandering in Chesters stem toen hij sprak over het Verboden Bos en ze keek hem even een paar seconden aan, waarna hij weer begon over iets anders. Waarschijnlijk een onaangename ervaring gehad daar, waar hij het moeilijk mee leek te hebben. Ze kon zich niet voorstellen wat, maar de verhalen over het Verboden Bos waren al angstig soms. 'Sorry, ik wilde je niet herinneren aan iets naars', zei ze wat zachter, met een vriendelijke glimlach op haar lippen. 'Dat klopt, ik heb nog nooit niet mijn huiswerk gehaald', vervolgde ze daarna schouderophalend om het lastige onderwerp te vermijden.

Een vrolijke lach ging over haar lippen toen hij haar grappend een sadist noemde. 'Misschien, een beetje', glimlachte ze. Ze kende zichzelf erg goed en wist dus ook heel goed dat ze Slytherin karaktereigenschappen had. Niet heel vreemd, volgens haar lagen Ravenclaw en Slytherin niet eens zo ver bij elkaar vandaan. De Sorting Hat twijfelde bij haar tussen drie afdelingen, dus ze was blijkbaar een goede mix. Ze deed een lok rood haar achter haar oor terwijl ze naar hem omhoog keek toen hij eenmaal op het plein aangekomen begon te praten. 'Die dingen zijn vals en dol op het uithalen van streken, dus zoiets zou me niet eens verbazen', antwoordde ze op zijn verhaal terwijl ze verder het plein op liep. Het was vrij rustig, veel mensen waren aan het studeren en moesten zich concentreren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 14, 2016 10:38 pm


made from the heat of the stars
Jane leek door te hebben dat hij het onderwerp liever snel achter zich wou hebben. Maar het was niet haar schuld, hij was er immers over begonnen. ’Sorry, ik wilde je niet herinneren aan iets naars', Zei ze zachtjes, glimlachte hem toe. De jongen haalde zijn schouders op. "Aah geeft niet! Ik doe het mezelf aan ook", Zei hij nonchalant. Hij was degene die zijn huiswerk niet had gemaakt. Dat was haar sowieso nog nooit overkomen. 'Dat klopt, ik heb nog nooit niet mijn huiswerk gehaald', Bevestigde ze. Hij lachte en gaf haar plagend een duwtje met zijn schouder. ”Dacht ik wel”, Grinnikte hij. Met zijn handen in zijn zakken liep hij verder richting de uitgang. ”Leer het me” Zei hij toen spontaan. Als er iets was wat hij wel mocht leren, was het wel stipter zijn.

Maar straks zou hij sowieso wel zijn huiswerk afwerken. Nu ze het hem uitgelegd had en hij het beter begreep, was hij ook meer gemotiveerd. Op dit moment was hij echter meer geïnteresseerd in de pixies, vooral omdat het hem liet denken aan het verhaal van zijn broer. 'Die dingen zijn vals en dol op het uithalen van streken, dus zoiets zou me niet eens verbazen', Reageerde ze op zijn verhaal. Rustig liep hij met haar mee over het plein, maar hij verzonk toch eventjes in gedachten. "Ik vroeg me alleen af of.. Tja.. Of hij helemaal blauw was", Chester zocht even oogcontact met de Ravenclaw chick en maakte toen een vaag knikkend gebaar met zijn hoofd naar beneden. "Ik bedoel.. Daar ook?" Lachte hij nu, zich bewust van de awkward situatie, maar ach, ze was het nu vast wel al van hem gewend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 15, 2016 1:10 am

Jane vroeg zichzelf hardop even af of stiptheid iets was wat je kon leren als persoon. Je kon zeker leren om meer georganiseerd te zijn, waardoor stiptheid waarschijnlijk ook zou toenemen. Het leren was nooit zozeer heel moeilijk op Hogwarts, maar het was wel erg veel en dus een kwestie van een goede planning te maken. Veel te veel leerlingen maakten alles op het laatste moment. Wat zo ontzettend zonde was als je zeeën van tijd in de weken daarvoor had.

Het was redelijk rustig op het schoolplein, maar daardoor was alles goed te horen. Haar oren waren gespitst op het horen van de pixies. Met korte verbijstering keek ze naar Chester, haar ogen volgde het knikkend gebaar naar zijn kruis. Waarna het tot haar doordrong wat hij had gezegd. Een schaterlach ging over haar lippen en ze gaf hem een zetje in zijn zij. 'Oh god man, nu zie ik het voor me', zei ze met afgrijzen in haar stem en sloeg lachend een hand voor haar gezicht. 'Dat is geen beeld wat ik in mijn hoofd wil hebben', lachte ze hoofdschuddend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimeza okt 15, 2016 1:35 pm


made from the heat of the stars
Het verhaal had hem wel vaker met dit soort gedachten achter gelaten, maar hij had nooit het lef gehad om er ook echt naar te vragen. Zijn broer zou hem vast voor gek verklaren. Of nee, eigenlijk zou hij het zich vast ook hebben af gevraagd, maar hij zou het ook niet hebben durven vragen. Dus zou hij er maar gewoon om lachen en doen alsof het toch maar zo logisch was en dat Chet zijn vraag een domme vraag was. Zonder dan uiteindelijk een antwoord te geven. Ja, na al die jaren wist hij precies de reactie van Finley te voorspellen. De reactie van Jane kon hij echter niet voorspellen, en misschien had hij gewoon beter eerst even na gedacht voor hij er over was begonnen.

Een lach weerklonk over het rustige schoolplein, en hij werd in zijn zij gepord. 'Oh god man, nu zie ik het voor me', Zei ze met haar hand voor haar mond, om haar lach te verbergen. 'Dat is geen beeld wat ik in mijn hoofd wil hebben', Vervolgde ze. "Ja maar het is toch een logische vraag", Zei hij op een licht klagende toon. Was het nu zo raar dat hij zich zoiets af vroeg? "Maar sorry voor het beeld, ik hoop dat je geen mentale problemen krijgt nu", Grinnikte hij. Ondertussen had hij iets wat leek op een blauwe flits gezien, en al snel spotte hij het nest. ”Kijk, daar”, Zei hij, wijzend naar omhoog, waar de pixies verdwenen in een wirwar van takken en bladeren bovenin één van de bomen die op het plein stonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 16, 2016 7:32 pm

Nog even giechelde Jane na, soms was ze ontzettend meisjesachtig en giechelig. Terwijl ze een stukje over het plein slenterde om een fijne zitplek te vinden, keek ze omhoog naar Chester met een glimlach. 'Best een logische vraag om te stellen, maar zorgt er wel voor dat mensen aan dat soort dingen gaan denken, helaas', zei ze met een smalende glimlach en haalde een hand door haar haar. In Ravenclaw konden ze soms redelijk humoristisch zijn, maar dat waren voornamelijk woordgrappen of wanneer ze het IQ van Gryffindors vergeleken met die van koeien; niet heel vriendelijk, maar niet minder vermakelijk daardoor.

Haar ogen schoten naar de plek die Chester aanwees en ook zij zag vlug wat blauwe plukken voorbij schieten tussen de groene bladeren. 'Het is een groot nest wel', zei ze verbaasd en liep wat dichterbij, maar probeerde genoeg afstand te bewaren tussen de pixies en zijzelf. Hoe interessant de wezentjes ook mochten zijn; ze wilde er liever geen enkele in haar haar hebben of dat ze iets uithaalden met haar kleren. Ze had gehoord van pixies die rokken naar beneden hadden getrokken, haar eraf hadden gebeten en aan oren hadden getrokken. Het waren niet hele vriendelijke wezentjes en ze deden haar heel erg denken aan Foppe de klopgeest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 16, 2016 11:40 pm


made from the heat of the stars
Zijn opmerking was eigenlijk niet eens bedoeld als grap. Hij meende het oprecht, hij vroeg het zich oprecht af. Hij had er alleen niet goed over na gedacht, maar gewoon gezegd wat er in hem op was gekomen. Iets wat hij wel vaker deed, en ook wel vaker mensen deed lachen. Maar hij trok het zich niet aan, hij vond het fijner dat ze konden lachen dan dat ze om hem zouden moeten huilen. 'Best een logische vraag om te stellen, maar zorgt er wel voor dat mensen aan dat soort dingen gaan denken, helaas', Zei ze met een glimlach, en hij lachte opnieuw geamuseerd. ”Wil je nu de schuld op mij steken? Anders schuif ik die mooi door naar mijn broer hoor”, Grinnikte hij. Kon hij er veel aan doen dat Finley hem dat verteld had.

De pixies waren nu niet bepaald zo heel erg moeilijk te vinden. Al zou hij wel mooi uit de buurt blijven. Hij had geen zin om zelf te moeten ondergaan wat de vriend van zijn broer had mee gemaakt. Al zou zijn vraag daarmee wel beantwoord zijn. 'Het is een groot nest wel', Merkte ze op, waarbij ze nog wat dichter ging. Een beetje voorzichtig volgde hij haar. ”Kunnen we niet iemand zoeken en opofferen om te kijken of het waar is dat je blauw wordt nadat je gebeten bent?” Vroeg hij grinnikend, al overwoog hij het idee wel serieus. Stiekem keek hij al rond of er niet ergens een eerste- of tweedejaars aanwezig was, al had hij nu wel al medelijden met het ventje als zijn verhaal ook echt klopte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimema okt 17, 2016 9:44 pm

Met haar lichaam half gedraaid richting Chester, zodat ze gelijk weg kon lopen wanneer de pixies besloten hun frustraties op hen te botvieren, keek Jane omhoog naar het nest van de kleine wezentjes. Ze moest toegeven dat de vraag die Chester stelde haar wel interesseerde. Wat gebeurde er precies als je werd gebeten door een van die wezens? Waarschijnlijk stond het wel ergens in een boek, maar het was aanlokkelijk om het gewoon zelf uit te vogelen. Het liefst met de hulp van iemand anders.

Dus met een smalende glimlach keek Jane op naar Chester toen hij half grappend voorstelde om iemand te zoeken en op te offeren aan de blauwe pixies. Ze giechelde omdat ze eigenlijk niet verwacht had dat soort voorstellen uit de mond van een Hufflepuff te horen. Het opofferen van anderen leek voor haar niet iets wat bij hen paste. 'Top idee', zei ze tegen hem met een lach; hij zei veel dingen waar ze van lachte. 'Ben jij dan degene die gaat kijken of het down under ook blauw kleurt?' vroeg ze hem met een uitdagende blik in haar ogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimema okt 17, 2016 10:55 pm


made from the heat of the stars
Daar stonden ze dan. Met zijn nieuwsgierigheid die eigenlijk alleen maar groter werd naarmate ze er langer waren. Hij kreeg het gewoon niet uit zijn hoofd. Best wel tragisch. Hoe moesten ze er achter komen? Hij wist wel zeker dat Finley sowieso niet zou gaan vragen aan die vriend van hem of het daar ook blauw was. Terwijl hij de pixies goed in de gaten hield, stelde hij voor om iemand te zoeken die ze konden opofferen aan de beestjes om te zien wat voor effect het had. 'Top idee', Lachte ze. 'Ben jij dan degene die gaat kijken of het down under ook blauw kleurt?' Ze schonk hem een uitdagende blik, en een beetje verbijsterd keek hij terug. Zo ver had hij nu weer niet gedacht. "Ehh.. No thanks", Grinnikte hij. De jongen sloeg zijn armen over elkaar en keek opnieuw omhoog.

Het duurde enkele seconden, maar toen stond zijn besluit vast. ”Ik ga het gewoon doen”, Zei hij met een knikje, keek haar toen weer aan met een mengeling van lichte zenuwen maar ook nieuwsgierigheid in zijn ijsblauwe ogen. ”Zou het werken als ik omhoog klim?” Vroeg hij zich toen luidop af. Het was ook niet dat hij dit dagdagelijks deed. Hoe kreeg je een pixie in godsnaam zo ver dat die je ging bijten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimema okt 17, 2016 11:41 pm

Hij was serieus. Een zweem van verwarring, maar ook een klein beetje bezorgheid, ging over haar gezicht heen. Jane ging voor hem staan met haar handen in haar zij, voordat hij zichzelf vol overgaven op het nest van de pixies zou storten. Ze zag het al voor zich. Natuurlijk was ze ook nieuwsgierig naar wat voor resultaat het zou opleveren, maar ze had er niet echt over nagedacht om ook daadwerkelijk zelf in die boom te klimmen. Misschien was dat het verschil, zij leerde liever uit boeken; dat was een stuk veiliger, misschien een beetje laf. Half glimlachend, maar ook hoofdschuddend keek ze Chester aan. 'Denk je dat dat een goed idee is?' vroeg ze hem en wierp een blik naar achteren waar de blauwe wezentjes in drukte aan het rondzwermen waren. 'Niet in de boom klimmen. Dat gaat nooit goedkomen. Ik weet niet of je het door hebt, maar je bent best lang dus de boom kan dat nooit aan en jouw ledematen ook niet', zei ze terwijl ze naar zijn lichaam gebaarde. Hij klonk zo zeker van zijn besluit dat zij zich afvroeg of ze hem wel op andere gedachten kon brengen. 'Als je het al gaat doen, gooi dan gewoon iets naar het nest toe. Dat zou vervelend genoeg moeten zijn. Ik wil je niet naar de ziekenzaal brengen met én een gebroken been én een blauw geslachtsdeel', voegde ze eraan toe met een korte lach. 'Ze zullen vast niet moeilijk boos te maken zijn.' Gezien de agressieve natuur van de pixies en de manier waarop ze voorheen leerlingen hadden aangevallen; dacht Jane dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om daadwerkelijk hun aandacht te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimedi okt 18, 2016 12:13 am


made from the heat of the stars
Haar eerste reactie was verwarring. Ze had waarschijnlijk verwacht dat hij oprecht op zoek zou gaan naar iemand anders na haar opmerking over dat hij dan mocht gaan checken of het daar beneden ook blauw was. Dan controleerde hij het nog liever bij zichzelf. Dat hij zichzelf daar dan voor moest opofferen, vond hij niet eens zo heel erg. Het was weer eens iets anders. Hij kon niet zeggen dat hij dit idee gekregen zou hebben als hij niet samen met haar naar buiten was gegaan. In zijn eentje had hij het nest sowieso volledig ontlopen. Nu stelde hij voor om er in te klimmen om zich vrijwillig te laten bijten. 'Denk je dat dat een goed idee is?' Vroeg ze. "Dat heb ik nooit gezegd nee", Grinnikte hij, de milde zenuwen ook te horen in zijn stem. Maar hij had het nu voorgesteld, hij zou niet terug krabbelen. 'Niet in de boom klimmen. Dat gaat nooit goedkomen. Ik weet niet of je het door hebt, maar je bent best lang dus de boom kan dat nooit aan en jouw ledematen ook niet', Argumenteerde ze. "Ik? Lang? Welnee", Grapte hij. Maar ze had wel een punt. Gelukkig had ze al een ander voorstel.

Er iets naartoe gooien. Ja, dat zou vast ook wel werken. ”Ga maar ergens staan waar het veilig is”, Raadde hij haar aan. Straks werd zij nog gebeten in plaats van hij. Ondertussen zocht hij op de grond naar een steentje dat groot genoeg was. Hij raapte een kiezelsteen op en woog het even in zijn hand. Hij wierp nog een laatste blik op Jane en haalde toen diep adem. Met een felle, harde worp gooide hij de steen omhoog, in de hoop om toch iets te raken. Eerst gebeurde er niks, maar toen leek het alsof de hel los barstte. Gekrijs was te horen in de boom, het klonk verontwaardigd, en ineens vloog er een hele zwerm pixies van tussen de bladeren. Het was dat hij nu ook wel een beetje versteef van angst dat hij het niet op een lopen zette. De pixies kregen hem al snel in de gaten en kwamen naar beneden gevlogen.

Nu goed, hij wist nog altijd niet wat ze van plan waren, dus trok hij zijn toverstok om ze nog wat meer uit te dagen. Het was nu niet dat hij echt een gevaarlijke spreuk kende, maar goed. ”Accio”, Sprak hij, trok daarmee een van de beestjes in een razendsnel tempo naar hem toe. Spartelend probeerde die de spreuk te weerstaan, maar dat had weinig zin. En toen schoot blijkbaar zijn verdedigingsmechanisme in gang. De pixie begon te krabben, en toen ging er een scherpe pijn door zijn bovenarm. Dat was het. Hij sloeg het beestje weg en veegde over de wonde. Het bloedde lichtjes. ”Silencio”, Zei hij, waarna al het geluid weg viel. Hij draaide zich om en rende richting Jane. Hij trok haar mee naar binnen. ”Het is gelukt, weg hier”, Zei hij. Nu maar eens zien of hij echt blauw zou worden of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimewo okt 19, 2016 4:14 pm

Voordat Jane het zelf eigenlijk door had, was Chester al op de boom met blauwe wezens af gelopen om haar idee uit te voeren. Me grote ogen had ze hem na gekeken en was op een grotere afstand gaan staan. Misschien een beetje laf, maar ze was niet zo'n durfal. Ze had dit dan ook nooit in haar eentje gedaan, ze had dat nest mooi met rust gelaten. Maar toch gingen er vlinders van nieuwsgierigheid en enthousiasme door haar lijf doordat ze zag dat Chester een steen naar het nest gooide en daarna met een spreuk een van de wezens naar zich toe trok. Met haar handen in elkaar keek ze gefascineerd toe hoe het beestje hem leek aan te vallen.

Jane werd aan haar arm meegetrokken door een rennende Chester die haar mee naar binnen sleurde. Vanuit haar ooghoek zag ze al hoe meerdere blauwe wezentjes verwoed op zoek waren naar de vervelende leerling die hun nest had verstoord. Maar ze waren binnen voordat ze achter hun aan konden komen. Ze zouden de komende uren hun frustraties waarschijnlijk botvieren op totaal onschuldige leerlingen, maar dat maakte haar niet zoveel uit. Eenmaal ver genoeg in de gang, stopte ze met lopen en hield ze Chester aan zijn arm tegen om verder te lopen. 'Dat je het nog gedaan heb ook', zei ze met een lach die enige vorm van misschien wel een beetje bewondering verhulde. Kort wreef ze over de plek op zijn arm die een beetje bloedde van de beet van de pixie. 'Doet het pijn?' vroeg ze aan hem terwijl ze naar hem op keek. Ze was wel erg benieuwd naar wat de effecten nu zouden zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimedo okt 20, 2016 10:12 pm


made from the heat of the stars
Impulsief zijn had hem eigenijk nog niet veel goed gedaan. Hier stond hij dan, bij een boom, terwijl hij probeerde een pixie hem te laten bijten. Eerlijk gezegd, hij had wel al betere plannen gehad dan dit. Maar hij had het nu eenmaal voorgesteld, en hij wou ook niet overkomen als een watje tegenover Jane. Waarom hij dat zo belangrijk vond, wist hij niet, maar het had hem wel flink in de miserie gewerkt. Want uiteindelijk slaagde hij er wonderwel in om een van de beestjes naar zich toe te trekken. Waarschijnlijk omdat het in paniek raakte, niet gewend dat ze ook echt werden aangevallen omdat iedereen hen een beetje vermeed, begon het om zich heen te bijten en te krabben. Recht in zijn onderarm, waar hij in eerste instantie wel op gehoopt had. Een beet zoals deze wilde hij liever niet in zijn gezicht.

Dus maakte hij zich snel uit de voeten, trok de redhead in het voorbijgaan met zich mee. Eenmaal binnen bleef hij nog even verder rennen, tot Jane hem bij zijn arm vast nam en hem tegen hield. 'Dat je het nog gedaan heb ook', Zei ze met een lach. Hij tilde zijn arm op en onthulde de beet. ”Ja, ik geloof het ook amper”, Lachte hij toen. Ze raakte de plek gefascineerd aan. 'Doet het pijn?' Vroeg ze, keek hem in de ogen. ”Ah, een beetje”, Zei hij schouderophalend met een scheef grijnsje. Hij keek terug naar beneden en zag toen een beetje verschil met eerder. ”Omygod, het begint al”, Zei hij, met een mengeling van nieuwsgierigheid en licht ontzag in zijn stem. Zijn arm begon rond de beet licht blauw te kleuren, wat verder ging naar een meer intens blauw naarmate de seconden voorbij leken te tikken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimezo okt 23, 2016 3:43 pm

Haar wenkbrauwen schoten omhoog zodra de huid rondom de beet al vrij snel een blauwe kleur begon te krijgen. 'Denk je niet dat het gewoon een reactie is op de beet, net zoals wanneer je enig ander wondje hebt?' vroeg Jane aan hem terwijl ze de plek bestudeerde. Het leek haar zo raar dat de huid zo snel op de beet zo reageren, maar ze zag de huid toch werkelijk blauwer kleuren; dus ook zij kon niet ontkennen dat het effect had. Ze vroeg zich af of het echt door zou gaan totdat de hele huid blauw gekleurd was. 'Het reageert wel erg snel, niet waar?' vroeg ze zich hardop af.

Ze pakte Chesters arm vast om hem meer naar binnen te leiden zodat ze beet wat beter konden bekijken. Vele leerlingen die hen voorbij gingen keken hun nieuwsgierig aan, ook omdat ze het kabaal op het schoolplein misschien hadden meegekregen. Het zou een heerlijk verhaal maken wanneer de huid van Chester werkelijk helemaal blauw zou worden. De leerlingen op Hogwarts deden niets liever dan dat soort dingen rondbazuinen. 'In de zomer zag ik zo'n muggle film met blauwe aliens, ik vraag me af of je huid echt die kleur blauw krijgt', verwonderde Jane terwijl ze met een geamuseerde glimlach naar de blauw-wordende arm van Chester keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimevr okt 28, 2016 12:06 am


made from the heat of the stars
Eenmaal ze veilig binnen waren, kon hij de schade eens van naderbij bekijken. Al snel zag hij een blauw randje om de beet heen zitten, dat al snel dieper werd van kleur. ’Denk je niet dat het gewoon een reactie is op de beet, net zoals wanneer je enig ander wondje hebt?' Vroeg ze zich af. Hij draaide zijn arm een keer rond, daarna wat meer naar het licht. ”Ik weet het niet, maar het kan wel. Misschien verkleurt het gewoon maar wordt het niet groter?” Reageerde hij een beetje twijfelend. 'Het reageert wel erg snel, niet waar?' Vervolgde ze toen. Zachtjes gaf hij haar een duw met zijn schouder. ”Hou op hoor, straks ga ik nog denken dat dit een slecht idee was”, Lachte hij. Hij kreeg meer stress door haar dan hij eerst had gehad.

Jane trok hem bij zijn arm verder naar binnen. Het zag er naar uit dat het drukker werd, een hoop mensen liep hen voorbij naar buiten, hij ving ook genoeg nieuwsgierige blikken. Hij hield zijn arm zo subtiel mogelijk langs hem heen. 'In de zomer zag ik zo'n muggle film met blauwe aliens, ik vraag me af of je huid echt die kleur blauw krijgt', Vertelde ze. Hij trok even zijn wenkbrauw op. ”Jij weet echt hoe je mensen gerust stelt he”, Grapte hij. Hij ging haar vervolgens voor in een leeg-uitziende kamer en keek toen weer naar zijn arm. De blauwe vlek was al ‘uitgelopen’ tot zijn pols, maar leek niet echt ‘omhoog’ te gaan. ”Ik moet dit echt aan m’n broer vertellen ooit”, Grinnikte hij, waarna hij zijn arm weer liet zakken en haar aan keek. ”Dus, blijven we samen wachten of kom ik je later het resultaat vertellen?” Vroeg hij, benieuwd of ze nog huiswerk wilde maken of samen met hem wilde wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitimema okt 31, 2016 11:40 am

In de lege kamer leunde Jane tegen een van de muren, terwijl ze met een lach naar Chester keek. "Jij weet echt hoe je mensen gerust stelt he." Een van haar grote talenten was om mensen zich nog rotter te laten voelen en altijd juist te zeggen wat ze niet wilden horen, vaak sarcastisch of als een grapje bedoeld. Ze haalde een hand door haar haar en keek naar zijn ietwat blauwe pols en arm. 'Blijf je hier gewoon de hele tijd wachten totdat er iets ergers gebeurt? Weet je ook hoe snel die vriend uit je broers verhaal van het blauwe kleurtje af was?' vroeg ze aan hem. Natuurlijk had ze dingen te doen, altijd. Maar ze was geïnteresseerd in het resultaat. Ze had zich al voor genomen om er wat over op te zoeken in de bibliotheek, iemand moest toch ooit onderzoek gedaan hebben naar het resultaat van een pixie-beet. 'Ik denk dat blauw je super goed staat hoor, leuk in toon met je ogen en zo. Maar ik weet niet of je graag blauw door de school paradeert?' vroeg ze hem met een geamuseerde glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Homework Disaster - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Homework Disaster
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
Soortgelijke onderwerpen
-
» Homework (OPEN)
» {Open} Homework squad

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: Hogwarts :: great hall-
Ga naar: