IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr sep 23, 2016 9:23 pm

Het was avond én weekend. En ze hoefden nog niet binnen te zijn. Oké, niet dat hem het veel kon schelen als ze wél binnen moesten zijn, but still. Problemen voor zijn afdeling wilde hij toch niet hoezeer hij het dan ook haatte op Hogwarts en hoezeer hij er ook naar verlangde om thuis te zijn. Bij zijn vrienden, bij zijn ouders, in een vertrouwde omgeving en niet met zo veel mensen die zich altijd en overal met je bemoeiden. Thuis had hij een vaste vriendengroep waar hij altijd mee ging drinken of iets leuks ging doen. Quidditch was daar een voorbeeld van en was een passie van Evan geworden. Zijn vrienden zeiden dat hij er goed in was en dat hij het strategisch kon spelen, maar dat hij ook wel eens niet serieus genomen kon worden als hij raar deed op zijn bezem. Thuis was Evan dan ook een ander persoon. Minder sarcastisch, minder bot en niet agressief. Je kon hem zelfs wel vrolijk noemen. Hij trok dan gekke bekken, rolde bijna nooit met zijn ogen tenzij hij aan het grappen was en sloot échte vriendschappen. Hier deed hij niet eens moeite om anderen beter te leren kennen, hoewel het wel eens handig kon zijn als hij op Hogwarts ook een vriend zou krijgen. Zijn reputatie was echter niet echt denderend te noemen en velen bleven dan ook uit zijn buurt. Ook omdat hij vreselijk slecht was in namen en het verkeerde gokte waardoor mensen vaak beledigd waren als ze hem nog eens zagen. Het was niet dat hij het expres deed. Oké, soms dan. Evan glimlachte terwijl hij naar the Three Broomsticks ging en naar binnen liep. Gelijk bestelde hij een Butterbeer en ging aan de bar zitten. De eerste Butterbeer ging er binnen tien minuten in en Evan bestelde een nieuwe. Had hij even geluk dat hij er uitzag als achttien of negentien. De volgende Butterbeer ging er iets minder snel binnen. Het zou echter lang duren voordat de alcohol effect op hem zou hebben omdat hij er best gewend aan was geraakt en Evan nam de tijd om zijn omgeving te controleren. Een paar luidruchtige mannen, een groep giechelende dramaqueens en een paar students waarvan hij niet wist of ze twaalf of vijftien waren. De situatie zoals normaal dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hazel Nukem
Hazel Nukem
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 63
IC posts : 37

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old
Partner: -

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr sep 23, 2016 10:05 pm

De groene gloed die in de Common room hing was iets waar ze al lang aan gewend was geraakt, waar ze minder gewend aan raakte was de geur van het vocht. En dan vooral die op de meisjeskamer. Hazel trok een vies gezicht en graaide op de tast in haar hutkoffer, op zoek naar haar dikkere jas die al echt nodig was als je op dit tijdstip naar buiten wilde gaan. En wie wilde er nu niet naar buiten? Het was vrijdag, de dag waarop het weekend werd ingezet op de meest gepaste en soms ook ongepaste manieren. Eens ze het stof in haar handen voelde trok ze eraan, wierp zo een heel deel van haar kleren over de hutkoffer heen. Neutraal trok ze een wenkbrauw op en deed de jas aan voordat ze de slaapkamer verliet. De kledij liet ze voor wat het was. Haast blindelings begaf ze zich doorheen de gangen van de kelder eenmaal ze de common room uit was. Trappen omhoog, enkele gangen door, voorbij de enorme klok, door de enorme deur. Eens buiten nam ze een diepe teug frisse adem voordat ze zich bedacht die in te ruilen voor iets veel beter.. In haar jaszak vond ze haar pakje sigaretten en iets té blij voor wat het eigenlijk was stak ze er een op. Meteen inhaleerde ze de rook diep op haar longen en liet hem daar even met gesloten ogen ronddolen. Toen ze haar ogen opende blies ze de rook weer uit en bracht haar schrale lichaam in beweging. Hogsmead.

De deur ging al klingelend open doordat het hout tegen een soort van bel op kwam. Niemand keek op, aangezien het niet ongeruikelijk was dat er iemand binnenkwam bij The three broomsticks. Maar ook omdat het rumour dat er hing te luid was om overstelmd te worden. Met vlugge vingers die nog naar haar sigaret roken knoopte ze haar jas open en liet hem over haar smalle schouders omlaag schuiven. Meteen liep ze op de bar af, zag dat er  nog twee krukken vrij waren. Haar jas legde ze op de uiterste kruk, en nam zelf plaats op die langs een jongen die voor hem een half leeggedronken boterbier had staan. Ze herkende de jongen vaag toen ze op zij keek naar hem. ’Wat mag het zijn juffrouw?’ Hazel draaide haar hoofd en lachte de man  achter de bar liefjes toe, zich er van bewust dat ze nog niet oud genoeg was voor hetgeen waar ze naar zou vragen. ’Hetzelfde wat hij heeft.’ Sprak ze zweemzoet, doelende op het boterbier van de jongen waar ze naast zat. De man keek haar even twijfelachtig aan alvorens hij zich omdraaide om het bier te tappen. Meteen liet Hazel de lieve blik op haar gezicht varen en rolde ze met haar ogen. Ze moest niet eens moeite doen.. Met een plofje plaatste de man het schuimende bier voor haar op de toog en zij schoof hem in ruil een sikkel toe. Voor een tweede keer draaide de man zich om, om het wisselgeld te nemen, terwijl nam ze een grote slok van haar bier. ’Alsjeblieft.’ sprak de man en hij legde de overgebleven knoeten voor haar neer. Hazel hield een hand open, schoof het geld er met haar andere op. Maar echt goed gemikt had ze niet.. Met een klingelend geluid vielen er enkele muntstukken op de grond en een enorme zucht verliet haar lippen. 'Echt?' vloekte ze zachtjes. Kort maakte ze oogcontact met de jongen voordat ze van haar kruk sprong en door haar hurken ging om de munten die onder de stoel van de jongen gerold waren op te rapen.



Laatst aangepast door Hazel Nukem op ma sep 26, 2016 2:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr sep 23, 2016 10:36 pm

De deur van de kroeg ging opnieuw open en even sloeg een koude windvlaag tegen zijn toch al koude en blote armen. Binnen was het lekker, maar buiten werd het steeds kouder. Hij had zijn trui die hij had aangetrokken om de koude avondwandeling terug naar Hogwarts door te komen over zijn schoot gelegd en betwijfelde of hij het toch niet op de bar zou leggen. Als hij er Butterbeer op zou morsen ging dat er namelijk vrij moeilijk uit en dit was zijn favoriete trui. Een van zijn vrienden had het hem gegeven voor zijn verjaardag en Evan had het meegenomen naar Hogwarts zodat hij altijd een herinnering van zijn vrienden bij zich had. Evan werd uit zijn gedachten gehaald door de dame die naar binnen kwam lopen en vaagjes besefte hij zich dat hij haar herkende. Ze was van zijn eigen afdeling, maar hij wist niet of ze ouder was dan hem. Ze zag er eerlijk gezegd wat fragiel uit en daardoor was de houding die ze aangenomen ook veel minder passend bij haar waardoor het nauwelijks intimiderend overkwam. Maar ja, wat was intimiderend voor Evan? Zelfs een vol getatoeëerde kale gek zou hij nog niet intimiderend vinden. Evan was vrij moeilijk van zijn stuk te brengen en kon zich prima redden zonder wand als dat zou moeten, maar moest eerlijk toegeven dat als hij écht in de problemen zat en zich er niet meer uit kon redden dat ‘Amnesia’ wel een goede spreuk was. Nu wilde hij ook de sterkere variant er van leren: Amnesia Completa. Als hij dan eens echt zo’n achterlijke voor zich had staan dat hij zich op z’n minst fatsoenlijk kon verdedigen. Hij draaide zijn hoofd toen de dame hetzelfde bestelde als hem ook al leek ze er te jong voor. Niet iedereen had het geluk om er zo oud als hem uit te zien en misschien schatte hij én de barman haar zelfs wel jonger dan ze werkelijk was. En dan toch inschenken, hè. De sukkel. Evan keek met een rustige blik toe hoe de munten op de grond vielen en haalde lichtelijk arrogant zijn wenkbrauw op toen ze oogcontact maakten. ‘Als je denkt dat ik je ga helpen met je eigen onhandige fout dan heb je het mis,’ zei hij bot tegen haar. Hij was dan ook weer zo goed in sociaal contact en dan vooral omdat hij zei wat hij dacht. ‘Ben je trouwens ook niet wat jong voor een Butterbeer? Dadelijk zakt je lichaam helemaal in elkaar.’ Hij had het natuurlijk over het feit dat hij haar er wat fragiel zag uitzien, hoewel hij dat nooit hardop tegen haar had gezegd en zij, gelukkig voor haar, geen gedachten kon lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hazel Nukem
Hazel Nukem
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 63
IC posts : 37

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old
Partner: -

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr sep 23, 2016 11:04 pm

De jongen had haar arrogant aangekeken toen ze kort oogcontact met hem maakte, maar Hazel tilde er niet zwaar aan, integendeel. Maar ze was amper van haar kruk af gesprongen toen zijn stem weerklonk. ’Als je denkt dat ik je ga helpen met je eigen onhandige fout dan heb je het mis.’ Vanop haar hurken keek ze op naar hem en fronste haar sprekende wenkbrauwen. In eerste instantie vond ze het al niet aangenaam om naar hem op te kijken, alsof ze minder dan hem was. Maar ze wou hem ook niet het genot geven van op te staan en te laten blijken dat hij haar kon raken met zijn woorden. Het was duidelijk dat hij hiermee iets wilde bereiken, en ze was redelijk zeker dat het gewoon irritatie was. ’Heb ik hulp gevraagd dan?’ sprak ze hem op een verwijtende manier toe en richtte zich vervolgens op haar munten, die ze een voor een van de grond viste en in haar broekzak liet verdwijnen. Vervolgens drukte ze zichzelf op en nam weer plaats op haar kruk, de jongen schonk ze geen blik meer toe. Ze plaatste het glas aan haar lippen en nam een slok, toen voor de tweede keer zijn stem weerklonk. ’Ben je trouwens ook niet wat jong voor een Butterbeer? Dadelijk zakt je lichaam helemaal in elkaar.’ Hazel plaatste het glas prompt weer neer en draaide haar hoofd zijn kant op. Voor enkele seconden staarde ze hem in doodse stilte aan. En toen kwam er een glimlach op haar lippen, een geïrriteerde glimlachlach, eentje waarvan duidelijk zichtbaar was dat hij geforceerd was. Haar ogen lachte allesbehalve mee. ’For real?’ zei ze, hield een hand vragend opzij om haar woorden te benadrukken. Meteen verdween de glimlach ook weer. ’Dat is nu al de tweede zinloze opmerking die je geeft op..’ ze schoof haar mouw omhoog, waar haar horloge om haar knokige pols zat. ’..nog geen halve minuut.’ Haar wenkbrauwen schoten op een sarcastisch verbaasde manier omhoog. ’Als dat geen record is dan weet ik het niet.’ Ze draaide haar hoofd opnieuw, keek voor zich uit en bracht het glas weer naar haar lippen. Toen ze nog een slok had genomen sprak ze opnieuw, gunde hem daarbij geen blik waardig. ’Even oud als jou trouwens, we zitten in hetzelfde jaar.’ bracht ze op een licht geïrriteerde toon uit. Ja, ze herkende hem wel, vaag, maar genoeg om te weten dat hij net zoals haar een vijfdejaars was. ’Dus je weet wat ze zeggen.’ Nogmaals nam ze een snelle slok. ’Verbeter de wereld en begin bij jezelf.’ Kort wierp ze een blik opzij, om hem denigrerend aan te kijken alvorens ze zich op de nerven in het hout van de bar richtte.



Laatst aangepast door Hazel Nukem op ma sep 26, 2016 2:36 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimeza sep 24, 2016 3:40 pm

‘Nee, maar ik zeg het alvast maar,’ beantwoordde Evan de vraag koeltjes. Ze moest niet denken dat ze met één simpele blik er voor kon zorgen dat hij naar haar aaron zou dansen. Hij herkende haar nu wel nu ze tegen hem sprak. Ze zaten in hetzelfde jaar en waren dus even oud, maar feit was dat de barman bij hem niet vreemd had opgekeken en bij haar wel en dat was voor hem al reden genoeg om haar een beetje uit te dagen. Hij zat dan ook heel ironisch in elkaar: hield er niet van als jij hém treiterde, maar treiterde ondertussen wel anderen. Ja, heel logisch dus. Ach, het meeste van de tijd deed hij het niet eens opzettelijk en soms zelfs niet eens bewust. Hij kon er toch niks aan doen dat hij heel snel zei wat hij dacht? Dat deed hij bij zijn ouders ook en hoewel ze het soms vervelend vonden, vonden ze het ook wel aangenaam dat hij gewoon eerlijk zei wat er scheelde. Zijn vrienden waren er inmiddels zo erg aan gewend geraakt dat als hij een botte opmerking maakte dat ze gewoon even met hun ogen rolden, maar dat als hij écht te ver ging dat ze hem wel waarschuwden en meestal bood hij dan ook zijn excuses wel aan. Maar daar kwam dan wel weer het feit bij kijken dat hij zich bij zijn vrienden maar half zo sarcastisch en bot gedroeg als hier op Hogwarts omdat hij zich thuis veel beter op zijn gemak voelde en hier… niet. Terwijl hij luisterde naar haar woorden en haar bezwaar probeerde hij zich te herinneren wat haar naam ook alweer was. Ezel? Vezel? Weefsel? Fable? Hmm, het was iets in die richting in elk geval. ‘Dus dat wilt dus eigenlijk zeggen dat je de tijd in de gaten hebt gehouden vanaf het moment dat ik de eerste keer begon te spreken en het moment dat ik de tweede keer sprak?’ kon hij het niet laten om bijdehand te vragen. ‘Er valt niet veel aan Hogwarts te verbeteren,’ antwoordde hij bot en hij nam weer een grote slok van zijn Butterbeer. ‘Feit is dat ik er schijnbaar ouder uitzie dan jij.’ Hij kon haar natuurlijk ook nog altijd Wandelend Skelet noemen. Serieus, ze was echt zo mager. Ze leek echt zo fragiel. Maar dat ging hij nooit hardop zeggen. Dat ging zelfs hém te ver. ‘Ik herken je wel,’ ging hij vervolgens koeltjes verder. ‘Alleen kan ik je naam niet herinneren en ik denk niet dat je de varianten wil horen waar ik op ben gekomen, want volgens mij kloppen ze totaal niet.’

OOC: Is het mogelijk om het lettertype ééntje groter te doen? Ik hang met mijn neus op het scherm om het te kunnen lezen xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Hazel Nukem
Hazel Nukem
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 63
IC posts : 37

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old
Partner: -

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimema sep 26, 2016 2:57 pm

’Nee, maar ik zeg het alvast maar.’ Hazel staarde hem aan, met een duidelijk geïrriteerde blik in haar ogen. In eerste instantie omdat haar geld op de grond was gevallen en daarnaast omdat de jongen zijn opmerking nu niet echt zinvol te noemen was. Voor een moment keken ze elkaar in stilte aan, ze bestudeerde zijn warrige zwarte haren, zijn heldere ogen. Totdat hij opnieuw zijn stem liet klinken en ze al rollend met haar ogen haar blik afwendde. ’Dus dat wilt dus eigenlijk zeggen dat je de tijd in de gaten hebt gehouden vanaf het moment dat ik de eerste keer begon te spreken en het moment dat ik de tweede keer sprak.’ Hazel zuchtte, kon bijna niet de energie vinden om op zijn lege woorden te antwoorden. ’Het is een uitdrukking, idiot.’ opnieuw zuchtte ze en nam ze een slok van haar boterbier. ’En misschien is het beter om je stembanden te sparen als het enige dat je kan zeggen onzinvol is.’ Ze haalde haar smalle schouders op en toverde een geforceerd, zweemzoet glimlachje op haar lippen. Nee serieus, zo had ze haar vrijdagavond niet in gedachten gehad. Ergens had ze spijt dat ze geen vriendin had meegevraagd. Ze had gehoopt om iemand interessant en vooral ‘leuk’ tegen te komen, maar aan geen van die quota voldeed de jongen die langs haar op de kruk zat. ’Er valt niet veel aan Hogwarts te verbeteren,’ ging hij verder op haar woorden en diep vanbinnen had ze spijt dat ze hem dingen had gegeven op te reageren. Ze had beter kunnen zwijgen, haar Butterbeer opgenomen en ergens anders gaan zitten, maar nee..hij had haar op een bepaald niveau getriggerd waardoor ze het niet kon laten om de confrontatie met hem aan te gaan. Ze mocht er misschien fragiel en breekbaar uitzien, ze kon zich ook goed verdedigen met woorden. ’Nee? Goh ik denk nochtans dat er aan jou vanalles verbeterd kan worden hoor.’ De jongen zette zijn bier weer aan zijn lippen, alsof hij zijn keel moest smeren voordat hij verder ging met zijn rant. ’Feit is dat ik er schijnbaar ouder uitzie dan jij.’ Met opgetrokken wenkbrauwen keek ze hem aan en plaatste haar elleboog op de toog om vervolgens haar hoofd arrogant op haar hand te laten rusten. ’Feit is ook dat ik toch maar mooi heb gekregen wat ik wilde.’ Opnieuw die uitdagende, gemene glimlach op haar lippen. Ze haalde haar schouders kort op, plaatste het glas tegen haar lippen en nam een slok terwijl ze hem over de rand van het glas strak bleef aankijken.

’Ik herken je wel, merkte hij toen op. ’Maak dat mee..’ fluisterde ze bijna onhoorbaar en liet haar ogen kort in haar oogkassen rollen. ’Alleen kan ik je naam niet herinneren en ik denk niet dat je de varianten wil horen waar ik op ben gekomen, want volgens mij kloppen ze totaal niet.’ Hazel schudde met haar hoofd nadat hij uitgesproken was. ’Wel, Evan,’ nam ze zijn naam bijna spottend in haar mond, toonde hem op die manier ook dat zij wél zijn naam wel onthouden had. Ze mocht er misschien niet zo uitzien, met haar uitstraling en voorkomen, maar Hazel was best slim en had oog voor detail. Ze had zijn naam ergens in de lessen horen vallen en zoals alle andere namen was hij haar bij gebleven. ’Dat is de eerste zinvolle gedachte die bij je is opgekomen sinds ik hier ben. Ik wil inderdaad niet horen welke varianten je voor mijn naam hebt gevonden, want ik kan ze zo uit je gedachten plukken.’ Iemand als hem..het zou wel iets zijn in de trant van ezel of wezel. ’Ik noem Hazel.’ Ze schoof met haar halflege glas heen en weer over de toog, keek naar de natte kringen die het achterliet alvorens ze weer naar de jongen keek. ’Probeer dat maar te onthouden, dan heb je toch één nuttig ding in je hoofd zitten.’

OOC | Het was inderdaad heel onduidelijk, zeker met die zwarte kleur! Dat heb ik nu veranderd waardoor het gemakkelijker leesbaar is =D Moest het nog steeds niet duidelijk zijn kan je ook altijd ctrl inhouden en op + duwen, dan wordt het ook groter ^^

Terug naar boven Ga naar beneden
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr sep 30, 2016 8:32 pm

‘Ik dacht toch écht dat ik het over Hogwarts had en niet over mezelf,’ zei hij. ‘Maar ik kan fout zijn, hoor.’ En even deed hij een dramatische houding na waarbij hij echt dacht dat hij het fout had. Dat wilde zeggen dat hij zijn mond half opende, zijn vingertoppen tegen zijn bovenlip liet rusten en haar met grote ogen aankeek. Als hij één of andere dramaqueen was. Hij deed dus een beetje zowat alle wijven hier op Hogwarts na. Nee nee, grapje. Er zouden er waarschijnlijk ook wel goeden tussen zitten die hij gewoon nog niet ontmoet had, maar het duurde dan wel vrij lang tot hij ze zou ontmoeten. Hij was echt alleen nog maar dramaqueens tegengekomen dit jaar. Oké, naast dit meisje hier – waar hij echt een geweldig naampje voor had verzonnen die hij dadelijk ging herhalen – was hij nog maar één meid tegengekomen en daar was het in het begin ook niet zo goed mee gegaan. Ergens mocht hij deze chick wel omdat ze zo goed terug opmerkingen kon geven naar hem toe. Ze was bijdehand en dat was iets wat hij wel kon appreciëren en al zeker van iemand die van zijn eigen house afkomstig was. Het tweede wat hem opviel aan haar was dat ze zich tenminste niet zo bloot kleedde als de meeste Slytherin girls en het derde was dat ze ook niet zo arrogant oogde. Oh, dat nam hij terug. ‘Ja, daar zal je vast wel heel goed in zijn. Dat je alles krijgt wat je wilt.’ Hij draaide zijn ogen naar haar. Waarschijnlijk was het nog waar ook. Een vingerknip met die knokige vingers van haar en de jongens zouden waarschijnlijk alles voor haar doen. Maar hij niet. Oh ja, knókige vingers! Dat bracht hem terug naar zijn ideale naam voor haar: Knookje. Hij draaide verbaasd zijnde zijn hoofd naar Knookje toen deze zijn naam uitsprak, maar ergens was het ook wel logisch dat ze hem moest kennen. Hij had vaak gespeeld in het Quidditch team en het was voor hem ook geen geheim dat er vaak over hem geroddeld werd wanneer hij niet in de buurt was. ‘Wat ben je scherp vandaag, Házel,’ sprak hij, nadruk leggend op haar naam. ‘Ik zou me bijna geraakt voelen. Bijna.’ Hij glimlachte naar haar en nam een grote slok van zijn Butterbeer. Het was alweer bijna op, maar Evan voelde zich nog niet bepaald aangeschoten. Ach, misschien kon hij het toch wel leuk hebben met Knookje. Als ze een beetje van drinken hield zouden ze misschien toch nog een gezellige vrijdagavond krijgen. ‘Wat dacht je van ons gezellig te bezatten met Butterbeers? Je lijkt me niet bepaald het meest vrolijke type van Slytherin en dat maakt ons best wel een goede combinatie. Ik ben echt niet zo erg als ik overkom.’ Hij glimlachte naar haar en nam nog een slok van zijn Butterbeer. ‘Tenzij je natuurlijk op tijd terug in het kasteel moet zijn. Voor je schoonheidsslaapje of zo?’ Hij haalde zijn schouders naar haar op. En omdat hij Evan was kon hij niet laten om er aan toe te voegen: 'Het ziet er namelijk wel naar uit dat je die nodig hebt.'

OOC: Nope, nu is-ie prima zo! ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Hazel Nukem
Hazel Nukem
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 63
IC posts : 37

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old
Partner: -

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimewo okt 05, 2016 8:05 pm

Sommige dingen die Evan zei waren zelfs de moeite niet waard om op te reageren. Toen hij een overdreven dramatische houding aannam -die waarschijnlijk bedoeld was om Hazel belachelijk te maken- kon ze niet anders doen dan zuchten, met haar ogen draaien en haar blik afwenden. Ze kreeg moeilijk hoogte van de jongen, van wat nu net zijn intentie was om met zijn gedrag te bereiken. Wilde hij haar opnieuw weg van de toog? Dan kon hij het simpelweg vragen en moest hij niet al die moeite steken in zijn sarcastische opmerkingen. Wilde hij haar toch als gezelschap behouden? Dan had hij een hele andere manier van aanpakken nodig. Het waren niet de studenten zoals hij die een meerwaarde waren aan Hogwarts, integendeel. Al zou het voor haar op school -ondanks alle speciale gevallen die er rondliepen- het altijd beter blijven dan thuis. Nadat ze nog een slok van haar Butterbeer had genomen leek Evan te zijn gestopt met zijn belachelijke houding, waardoor Hazel het opnieuw in zichzelf kon opbrengen om hem vanopzij aan te kijken. Net op dat moment sprak hij opnieuw. ’Ja, daar zal je vast wel heel goed in zijn. Dat je alles krijgt wat ik wil.’ Ze zag nog hoe hij met zijn ogen draaide alvorens er een zachte, licht sarcastische lach uit haar mond kwam. ’Jij weet net niks van mij.’ vulde ze hem aan. Haar mond stond nog steeds in een lach, maar haar ogen spraken boekdelen. ’Ik weet niet wat je probeert te bereiken met dit alles, Evan.’ ze gebaarde naar zijn gehele lichaam, waarmee ze duidde op alles wat hij al gezegd en gedaan had sinds haar aankomst. ’Maar het heeft absoluut geen effect op mij.’ Niet negatief, maar ook helemaal niet positief. Ze was niet gemakkelijk kwaad te krijgen met een paar loze woorden, maar ze werd er ook helemaal niet happy van. Neutraal, zo voelde ze zich bij hem, hij was geen meerwaarde aan haar avond. ‘Wat ben je scherp vandaag, Házel,’ sprak hij haar toe, en Hazel haalde met een klein knikje haar schouders op. ’Ik ben gewoon eerlijk en rechtuit. Maar op een andere manier als dat jij dat bent.’ ze trok haar wenkbrauwen op en keek hem veelbetekenend aan. Ze kon zich wel voorstellen dat zijn gedrag bij velen in het verkeerde keelgat schoot. ’Ik zou me bijna geraakt voelen. Bijna.’ Ze zag hoe hij naar haar glimlachte en ze schudde met haar hoofd, trok ook een mondhoek lichtjes omhoog. ’Ongelooflijk..’ mompelde ze in zichzelf voordat ze zelf ook nog een slok van haar glas nam.

’Wat dacht je van ons gezellig te bezatten met Butterbeerd? Je lijkt me niet bepaald het meest vrolijke typt van Slytherin en dat maakt ons best wel een goede combinatie. Ik ben echt niet zo erg als ik overkom.’ Voor het eerst die avond was hetgeen hij zei geen pure nonsens en klonk er geen sarcasme in zijn stem. Daarom dat Hazel de moeite nam om er een serieus antwoord op te geven. ’Ik sta wel open voor een paar drankjes..’ zei ze schouderophalend en keek hem kort aan voor ze haar semi-lege glas over de toog liet schuiven. Op het -niet meest vrolijke type- ging ze niet in. Hetgeen er na kwam, was dan wel weer interessant. ’Ah nee? Hoe ben je dan wel, want ik heb je nooit anders geweten dan sarcastisch en veel te mondig.’ Ze dronk het laatste beetje van haar biertje leeg en zette het glas aan de kant, dat al snel door de barman in de vaat werd gestoken. Bij zijn opmerking over haar ‘schoonheidsslaapje’ en ‘dat ze dat wel nodig had’ zuchtte ze en liet haar hoofd in een knikje opzij hangen terwijl ze hem aan keek. ’Ik snap echt niet wat je hier mee wil bereiken Evan. Maar echt sfeer bevorderend is het niet.’ Hazel hield haar hoofd weer recht en bleef hem resoluut aankijken. ’De keuze is aan jou. Ofwel bestellen we ons nog iets en proberen we er nog een leuke avond van te maken. Ofwel ga ik ergens anders zitten en zoek jij je maar een ander slachtoffer om naar je loze opmerkingen te luisteren.’ Met een vreemde glimlach lachte ze hem toe, eentje die op hetzelfde moment heel uitnodigend als gemeen uit zag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimevr okt 14, 2016 9:50 pm

Knookje leek zijn opmerkingen niet bepaald te appreciëren, maar dat hoefde naar Evan’s idee ook niet. Bovendien was hij het wel gewend dat veel meiden en jongens een hekel aan hem hadden omdat hij zijn gedachten rechtuit sprak, ronduit bot kon zijn op sommige momenten en op een verkeerd moment agressief kon reageren. Ze deden echter nooit de moeite om hem beter te leren kennen en omdat Evan zo’n grondige hekel had aan Hogwarts deed hij zelf ook geen moeite om zijn gedrag te verbeteren. Nick kende hem op deze manier ook wel ongeveer, maar bij zijn beste vriend was hij toch net weer anders. Hij voelde zich dan ook het meest thuis bij zijn vier andere vrienden: James, Nick en die andere twee sukkels die zichzelf zijn vrienden noemden. Oké, ze waren ook echt wel zijn vrienden, maar één van hun kon wel goed het bloed onder zijn nagels vandaan halen met zijn slechte grappen, hoewel Evan eerlijk gezegd een paar van die slechte grappen had gebruikt om een paar van de eerstejaars in de maling te nemen. Dat had hij echter nooit doorverteld aan zijn vrienden omdat hij de jongen niet al te veel credit wilde geven en hem ook niet bepaald het idee wilde geven dat zijn grappen dan toch wel goed waren. Want hoewel de jongen het bloed onder Evan’s nagels kon halen, toch was hij op verscheidene momenten wel grappig. Knookje sprak ondertussen een paar woorden waar Evan expres niet al te veel aandacht aan besteedde aangezien ze voornamelijk op hetzelfde sloegen: ze vond zijn gedrag niet leuk. Rot dan toch op, Knookje, dacht hij, maar hij sprak het voor de één of andere reden niet hardop. Misschien omdat hij haar manier van spreken en haar houding op de één of andere manier toch wel kon appreciëren en omdat ze een soort van ingestemd had dat ze zich zouden bezatten vanavond. Evan zag er geen gevaar in nu zijn vrienden niet bij hem waren en Nick hem niet kon aansporen om meer te doen dan zoenen alleen. Hij kon niet aan Knookje garanderen dat hij volledig van haar af zou blijven als hij de controle verloor dankzij de alcohol – het was immers vaker gebeurd dat hij makkelijk tot zoenen te overhalen was wanneer hij dronken was – maar was zich er ook wel van bewust dat zij die touwtjes in handen had. Als zij geen move maakte deed hij dat normaal gezien ook niet. ‘Ik kies voor het bezatten,’ sprak hij en daarmee indirect gaande voor de eerste optie. ‘Hoewel ik niet kan garanderen dat het een leuke avond wordt met mij.’ Daarna voegde hij er een beetje grumpy aan toe: ‘Fine, I’ll try.’ Hij had zijn drankje inmiddels ook op en bestelde algauw een andere voor hun twee. ‘Dus…’ Het was awkward om zichzelf aan de voorwaarde te houden dat hij er een leuke avond van zou gaan maken. ‘Al vrienden of vijanden gemaakt op Hogwarts?’
Terug naar boven Ga naar beneden
Hazel Nukem
Hazel Nukem
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 63
IC posts : 37

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old
Partner: -

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimedi okt 18, 2016 9:16 pm

Uiteindelijk was ze toch op de een of andere manier tot hem weten door te dringen. Evan had zijn gemene opmerkingen getemperd en wist voor het eerst die avond iets zinvol te zeggen. Het was ook enkel en alleen daarom dat Hazel hem nog een kans gaf door op een rustige manier te luisteren naar wat net hetgene was dat hij te zeggen had. Ze gaf hem daarna dan ook een redelijk voorstel, eentje dat hij kon nemen of laten. Ze keek hem in stilte na terwijl hij over haar voorstel nadacht. ’Ik kies voor het bezatten.’ zei hij toen resoluut en Hazel haar wenkbrauwen schoten voor een moment de lucht in. ’Je weet wel wat je wil..’ mompelde ze en ze wendde even haar blik af, wisselde een blik met de man achter de bar. ’Hoewel ik niet kan garanderen dat het een leuke avond wordt met mij.’ Met die woorden draaide ze haar hoofd weer zijn kant op en fronste haar wenkbrauwen vragend. ’Zelfkennis?’ vroeg ze hem nonchalant en streek een verloren pluk haar uit haar gezicht. ’Doe maar extra je best dan vanavond.’ zei ze hem, misschien ergens met een zweem van waarschuwing, maar ze kwam allesbehalve boos over. ’Fine, I’ll try.’ Hazel keek hem voor enkele ogenblikken taxterend aan, zeker toen hij twee drankjes bestelde. Ze vond hem net een stuiterbal, een keer stuiteren en hij bleef gaan, sprong van het ene naar het andere, oncontroleerbaar. ’Bedankt.’ zei ze oprecht gemeen toen hij een van de glazen naar haar toe schoof. Onmiddellijk nam ze een slok. ’Dus…’ het was voelbaar dat hij moeite moest doen om het gesprek op gang te houden, dat hij moeite moest doen om zich te gedragen. Hazel keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan, veegde haar hand af aan haar broek doordat die nat was door de aanslag op het glas. ’Al vrienden of vijanden gemaakt op Hogwarts?’ Een zachte lach rolde over haar lippen en vluchtig sloeg ze haar hand voor haar mond, om daarna over haar lip te wrijven alsof dat oorspronkelijk de bedoeling was. De vraag die Ethan haar stelde was niet degene ze verwacht had, maar ze merkte wel dat hij oprecht moeite deed, daarom dat ze haar lach probeerde in te houden. ’Wel..’ zei ze schouderophalend, richtte haar glinsterende ogen door een onderdrukte dag in die van hem. ’Na die vijf jaar heb ik hier wel al wat vrienden gemaakt ja. Voornamelijk vriendinnen eigenlijk.’ Ze beet kort op haar onderlip, plaatste haar elleboog op de toog en liet haar hoofd in haar hand rusten. Zelf had ze het nooit moeilijk met een gesprek op een niet-gênante manier op gang te houden, en ze hoopte ergens dat het voor Ethan ook wat gemakkelijker zou gaan eens hij wat op had. ’Vijanden is een groot woord..’ zei ze toen met een nadenkende frons op haar gezicht. ’Personen waar ik minder goed mee overeen kom, ja. Leerkrachten die me liever niet dan wel in hun les hebben, ja.’ Ze nam nog een slok, voelde het koele bier zo zijn weg naar beneden banen. ’Jij wel dan, mensen met wie je absoluut niet overeen komt?’ Naar zijn vriendschappen was ze niet zo geïnteresseerd, de conflicten die hij met anderen had daarintegen wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evan Castle
Evan Castle
Slytherin







Slytherin

Aantal berichten : 358
IC posts : 147

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years old || 01/08
Partner: How 'bout no?

Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitimezo nov 06, 2016 4:48 pm

Evan had zijn hand kort op de plek gelegd waar zijn hart hoorde te zitten toen ze haar opmerking naar hem maakte. Hoorde, ja. Hij hoorde namelijk veel mensen zeggen dat ze dachten dat hij niet eens een hart had. Als in dat hij veel te gemeen was en bla bla bla. Dat de mensen het er zelf soms naar maakten hielden ze natuurlijk weer geen rekening mee. Nee, zij waren de heilige boontjes en hij was boeman. Ja, soms moest hij een keertje dimmen, maar soms probeerden ze hem echt het bloed onder nagels vandaan te halen en dan reageerden ze in een keer verontwaardigd als hij kwaad werd. Het feit dat hij niet veel van deze school hield hielp er niet bepaald aan. Je zou denken dat zo’n woede te onderdrukken viel als je hier voor de rest wel een goede tijd had, maar dat had hij niet en dat zou ook nooit veranderen. Hij zou misschien vrienden maken hier, maar ook dit aantal zou beperkt zijn omdat Evan het nooit echt een kans had gegeven. Maar wie weet was Knookje wel iets om mee te beginnen, hoewel hij zeker wist dat het morgen weer allemaal anders zou zijn. Maar goed, als de Butterbeers zouden helpen om een beter gesprek met haar te kunnen voeren, so be it. En wie weet ontstond er echt wel een vriendschap waar ze beiden iets aan hadden en die zelfs na deze avond stand bleef houden, maar Evan ging nergens vanuit. Op haar bedankje gaf hij enkel een kort knikje en richtte zich snel weer op zijn Butterbeer. Jeetje, wat was het moeilijk om geen sarcastisch gedrag te vertonen en eens echt zijn best te doen voor iemand. Hij wilde dat hij zo’n persoon was die zo heel goed net kon doen alsof hij het echt meende, maar daar was hij veel te oprecht en te direct voor. Hij kon geen goede jongen bespelen en hij zou het waarschijnlijk ook nooit zijn. En als zijn ‘vrienden’ hier dat in eerste instantie al niet konden accepteren, hoefde hij niet eens een poging te doen om vrienden te worden naar zijn idee. ‘Wat leuk voor je.’ Nog net kon hij zijn toon zo aanpassen dat het niet al te sarcastisch werd, maar de blik die volgde was wel duidelijk en Evan nam snel een slok van zijn Butterbeer. Nee, hij ging zich hier niet voor verontschuldigen. ‘Welcome to my world,’ zei hij grijnzend. Hij kende tig personen die hem niet moesten en tig teachers die hem liever niet dan wel zagen, dus dat was geen nieuws voor hem. Maar echt vijanden hebben? ‘Nu minder dan eerst,’ gaf hij toe. ‘Vorig jaar belandde echt elke maand iemand door mij op de Hospital Wing omdat ik mijn woede niet onder controle kon houden. Nu gaat dat al wel iets beter en krijgen ze zelfs nog waarschuwingen extra. Je kunt wel merken dat ik mijn leven gebeterd heb.’ En alsof dat echt een prestatie was legde hij plechtig zijn hand even op zijn borstkas en zuchtte dramatisch. ‘Maar echt vijanden hebben? Ik heb eigenlijk geen idee. Als ik al vijanden heb laten ze vrij weinig weten van zich.’ Hij grijnsde en nam weer een slok van zijn Butterbeer. ‘Maar mensen waar ik niet mee door één deur kom? Tig waarschijnlijk, hoewel ik je al wel kan zeggen dat het niet altijd door mij komt.’ Hij keek haar strak aan waarna hij weer een slok nam van zijn Butterbeer. En hij zat alweer op de helft.

OOC: " De vraag die Ethan haar stelde." Really bro *leest verder* "dat het voor Ethan ook wat gemakkelijker" oh come onnnnn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM] Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Don't drink too much. [&HAZEL NUKEM]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1
Soortgelijke onderwerpen
-
» Hazel Nukem
» Let's get something to drink (+Kaat)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: Hogsmeade :: the three broomsticks-
Ga naar: