IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Sunny afternoons KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Sunny afternoons

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimedi jan 03, 2017 8:41 pm

Iris was nog steeds niet helemaal op haar gemak in deze grote vreemde school, al zou je dat niet zeggen wanneer je haar zag. het kleine meisje huppelde praktisch door het groene gras, de geamuseerde blikken die ze daarom kreeg negerend. Het maakte haar niet uit wat anderen echt dachten van haar, daar was ze niet mee bezig. Ze was gewoon vrolijk. Het kleine meisje boog neer en plukte zo'n pluizige paardenbloem. Ze blies blij de pluisjes weg, lichtjes giechelend toen ze ze weg zag vliegen in de wind. Ha, dat was grappig! Nog steeds voorovergebogen rende ze door het gras om een ander bloemetje te vinden. Nee, je zou helemaal niet zeggen dat ze al 12 jaar oud was, zoals ze zich gedroeg of ze maar 6 was.

-Eerste post Emily c:
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimedi jan 03, 2017 9:02 pm

Het was een prachtige dag en dan kon je Emily niet binnen houden. Ze had een plaatsje ingenomen onder een boom. Haar rug leunde tegen de stam van de boom terwijl haar bovenbenen een boek ondersteunden. Het lag ergens halverwege open en stond vol vreemde tekens. Emily vond het één van de meest interessante vakken die ze had, Leer der Oude Runen. Ze ging voor een Uitmuntend op haar SLIJMBAL examen. Eigenlijk had ze zich nog nooit zo hard ingezet voor een vak of een examen als nu. Emily voelde weinig stress voor de examens, ook al waren deze zeer belangrijk. Het meisje had een talent. Namelijk weinig studeren maar snel alles onthouden.

Ze keek over de rand van haar boek en keek even naar de weinige studenten die buiten waren. De meesten hadden nu les of zaten binnen in de bieb. Een meisje, Emily schatte haar niet veel ouder dan elf, huppelde door het gras en leek zich op haar eentje te amuseren. Enkele keken haar met vreemde blikken na. Maar de Ravenklauwer genoot van de blijdschap van het meisje. Ze leek zo onschuldig... Emily keek toe hoe ze een bloem plukte en de pluisjes wegblies. Een grijns leek niet meer van het kind weg te slaan. Ze liep verder om nog wat te plukken toen Emily haar toverstok had uitgehaald en zei, "Orchidea", en wees op de grond onder de voeten van het meisje. Uit het niets groeiden er bloemen in een cirkel rond het meisje. Emily zwaaide naar het meisje toen die haar in de gaten had, "Alleen door naar je te kijken wordt ik blij", grinnikte Emily vriendelijk, "Ik ben Emily trouwens".
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 12:43 pm

Plotseling verscheen er een hele kring van bloemetjes rond haar voeten. Die verleiding kon Iris natuurlijk niet weerstaan, en ze plukte een heel bosje van de leuke bloemetjes bij elkaar. Ja, haar moeder deed dit soms ook voor haar, wanneer er nergens bloemen te vinden waren! Die spreuk zou ze toch echt eens moeten leren.. Iris keek om zich heen en zag een meisje naar haar zwaaien. De blondine zat tegen een boom geleund en had een boek opengeslagen over haar benen. Vanaf hier kon ze niet zien wat erin stond, al was ze nu wel nieuwsgierig geworden. Ze was blij dat ze iemand anders blij had gemaakt, want hoe meer mensen blij waren hoe blijer de wereld was, en daar werd iedereen toch blij van? Oef, nu werd het toch verwarrend. Het blonde meisje liep op de ouderejaars af - ze schatte haar zo'n 17, al wist ze het niet zeker - en stak de hand waarin de bloemetjes zaten uit. "Ik ben Iris!", stelde ze zichzelf voor. "En deze zijn voor jou!" Een lieve glimlach was op haar gezichtje geplaatst, al was het ook duidelijk dat die glimlach honderd percent gemeend was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 2:24 pm

Het kleine meisje had blij rond gekeken en plukte meteen een hele bos bloemen. Emily grinnikte bij het zicht voor haar. Het meisje keek op en zag hoe de Ravenclaw zwaaide, vrolijk liep ze op haar af. Ze stelden zich aan elkaar voor waarop Emily knikte. Iris droeg haar gewaad met de gele kleuren van Hufflepuff. Het meisje stak haar hand uit met de bloemen met een grijns van oor tot oor, "En deze zijn voor jou!", Emily keek gespeeld verbaasd met haar mond open, "Iris, dankje! Had je niet moeten doen", ze nam de bloemen dankbaar aan. Met een zwiepje van haar toverstok toverde ze een vaas tevoorschijn waarna ze deze vulde met water en de bloemen erin plaatste. "Deze krijgen een mooi plaatsje in de Ravenclaw common room", en ze zette de vaas met bloemen naast zich neer. "In welk jaar zit je, Iris?", vroeg Emily vervolgens. Ze vermoedde dat ze een eerstejaars was maar dit ging ze niet luidop zeggen. Ze zou niet voor het eerst iemand, per ongeluk, beledigen door hun leeftijd in te schatten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 2:29 pm

Iris keek bijna verwonderd toe hoe makkelijk Emily vanuit het niets een vaas tevoorschijn toverde en daar de bloemen in stopte. Tuurlijk, ze had het al zo vaak zien doen - door haar ouders, door leerkrachten op haar vorige school en leerkrachten hier,.. Maar het leek gewoon zo anders wanneer het gedaan werd door iemand die waarschijnlijk nog geen 5 jaar ouder was dan haar. Ze kon niet wachten tot ze het ook zou leren! Aan het blauw in haar gewaad zag de eerstejaars dat dit een Ravenclawer was, wat bevestigd werd toen ze zei dat ze de bloemen een mooi plaatsje zou geven in de Ravenclaw common room. "Eerste!", antwoordde Iris vrolijk op haar vraag, waarna ze ook in het gras ging zitten, haar benen gekruisd onder haar gewaad. "Jij?", vroeg ze daarna wel nieuwsgierig, omdat ze zich toch wel afvroeg hoe groot het leeftijdsverschil tussen hen was. Niet dat dat haar meestal veel uitmaakte, en Emily leek vriendelijk genoeg, maar ze was toch wel nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 2:47 pm

Jonge tovenaars en heksen waren nog vrij snel onder de indruk. Niet allemaal, velen hadden een hoge dunk van zichzelf en waren alles behalve onder de indruk door magie. Maar Iris behoorde nog tot de eerste groep. Emily voelde zich goed bij de blik van het meisje. Als ze dacht aan de tijd dat ze zelf zo jong was en hoe ver ze nu stond...
Haar vermoeden dat Iris niet ouder kon zijn dan twaalf jaar werd bevestigd toen ze vrolijk zei dat ze eerstejaars was. "Spannend," zei ze met een grijns en wiebelde haar wenkbrauwen, "En wat vind je van Hogwarts?", vroeg ze vervolgens.
Emily stak haar hand op, als antwoord op de vraag van Iris, "Ik zit in mijn vijfde jaar wat wil zeggen dat ik in juni mijn SLIJMBAL examens heb", ze knikte haar hoofd, "Schriftelijke Loftuiting wegens IJver, Magische Bekwaamheid en Algeheel Leervermogen-examen", voegde ze eraan toe wat een hele mond vol was. "Heel belangrijk, het aantal SLIJMBALLEN dat je behaald bepaald mee welke job je later kunt doen", sloot ze af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 2:58 pm

"Hogwarts is zooo groot en er zijn zo veel leerlingen en zo veel leraren en hoe onthoud je al hun namen? En ik kan niet wachten om alles te leren en en..", begon ze enthousiast, want er was zo veel om op te noemen. Terwijl ze sprak, maakte Iris grote gebaren met haar handen om haar woorden kracht bij te zetten, en misschien sprak ze wel iets te luid maar ergens dacht ze dat het meisje dat niet zo erg zou vinden. Iris zweeg terwijl Emily vertelde dat ze een vijfdejaars was, en dat ze in Juni haar 'Slijmbal-examens' had, en dat die belangrijk waren. "Wooohh", reageerde de eerstejaars opgetogen. Dat was toch ook spannend? In vier jaar zou ze dat zelf ook moeten doen, en ze wist niet of ze overal door zou raken.. Al zou ze dat wel proberen natuurlijk. Iris werkte wel, als ze dat echt moest, want ze wou natuurlijk haar mama en haar papa ook trots maken en later een goede job vinden. "Wat voor job wil jij dan doen later?", vroeg de blondine nieuwsgierig, want zelf had ze nog absoluut geen idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 3:30 pm

Iris ratelde even door, haar stem was hoog en enthousiast. Haar woorden gingen bijna aan elkaar. Emily grinnikte bij het zien van de bewegingen van het meisje, hoe die bijna opblies van enthousiaste. Ze kon zich haar eerste jaar nog goed herinneren. Zelf was ze nooit zo overduidelijk enthousiast geweest als Iris. Maar ze had het hele Hogwarts gebeuren altijd heel spannend gevonden. Ze was altijd stil geweest in het eerste jaar, had alles in stille verbazing gevolgd. Pas halverwege haar tweede jaar was Emily beginnen openbloeien tot het meisje dat ze nu was. "Je zult nooit helemaal wennen aan Hogwarts. Althans dat denk ik toch. Maar je zult wel wennen aan het onverwachte en volop genieten van je schooljaren".

Nadat Emily vertelde over wat het vijfde jaar min of meer inhield keek het meisje verwonderd. Ze vroeg welke job Emily wilde doen. Eerlijk gezegd wist het meisje zelf nog niet 100% wat ze precies wilde worden. "Ik denk aan een job in het Ministerie van Toverkunst misschien, iets actiefs", begon ze en keek naar de blauwe lucht, "Misschien Magische Wethandhaving of Schouwer of Healer", somde ze op. Emily was van plan om voor al haar vakken een SLIJMBAL te behalen, dan kon ze op het einde van haar zevende jaar (als ze al haar PUISTen heeft) nog alle kanten uit.

Terug naar boven Ga naar beneden
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 6:01 pm

Iris knikte en vroeg toen wat Emily zou worden later, haar mond bijna onmerkbaar openvallend bij de beroepen die het oudere meisje opnoemde. Woow, dat klonk allemaal zo moeilijk! Bij het laatste glimlachte ze opgetogen. "Oh, mijn moeder is Healer!", zei ze vrolijk, even het blonde haar dat door de wind in haar gezicht was gewaaid weer naar achteren kammend. De vijfdejaars had dezelfde haarkleur als haar, wat ergens wel grappig was - ook hun oogkleur was bijna hetzelfde, al had Emily lichtere ogen en waren die van Iris eerder grijzig. Ze dacht weer aan de lijst met jobs die het meisje had opgenoemd. Het leken haar geen beroepen die zij later zou willen doen, zo in het ministerie van toverkunst - het klonk zo saai. Healer, zoals haar moeder, zou ze wel willen doen, maar of ze het zou kunnen.. Dat zou afhangen van haar SLIJMBALlen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 7:01 pm

Emily lachte zachtjes bij het zien van het gezicht van Iris. Ze leek bijna op zo'n emoticon met een open mond. Eerlijk gezegd had ze nog niet echt een keuze gemaakt. Haar moeder was een dreuzel en was webdesigner terwijl haar vader, tovenaar, werkte voor Goudgrijp. Ze waren best wel trots op hun dochter en lieten de keuze volledig aan haar over. Haar vader gaf haar wat tips omtrent de keuzes en gaf eerlijk zijn mening of zij paste in het beroep of niet. Haar moeder steunde haar zoveel mogelijk maar kende zelf niet zoveel van de magische wereld. Alleen daarom hadden ze vaak hilarische situaties.

Iris leek blij bij het horen van het beroep healer en dat werd algauw duidelijk waarom, haar moeder was zelf healer. "Lijkt me een mooi beroep, misschien moet ik eens met je moeder afspreken zodat ik eens mee kan lopen?", het zou eerlijk gezegd geweldig zijn om eens mee te lopen. Emily kende enkel de healers van zelf in St. Holisto te komen maar meer niet. Ze had altijd een zwak gehad om mensen te helpen. "En, heb jij al een idee? Je bent nog jong uiteraard", ze grijnsde vriendelijk, "Je lijkt me een vrolijk meisje, misschien kun je dat gebruiken om mensen gelukkig te maken". Ze vertelde maar niet hoeveel leed je ziet als je mensen wilt helpen. Geen idee of Iris daartegen bestand was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris Hoffman
Iris Hoffman
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 32
IC posts : 10

Hogwarts ID
Schooljaar: First year
Leeftijd: 12 years
Partner: None

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 7:24 pm

Iris knikte vrolijk. "Ik kan het vragen volgende keer dat ik een brief naar huis stuur!", antwoordde ze, een vriendelijke glimlach om haar lippen. Eigenlijk wist ze niet zo goed wat het beroep dat haar moeder deed inhield, maar ze ging ervanuit dat het iets te maken had met genezen - waarom zou het anders Healer noemen? Ze zou het vragen, maar mama leek altijd heel moe wanneer ze thuiskwam, en dan wou ze haar natuurlijk niet te veel lastigvallen. Haar vader had vroeger gewerkt als arbeider in de Muggle wereld; hij was een tovenaar, maar nooit bijzonder begaafd geweest, en hij vond het leuker om iets met zijn handen te doen zoals de muggles dat deden. Hij had eens een ongeluk gehad, en sindsdien zat hij thuis, waar hij klusjes opknapte en veel voor haar gezorgd had terwijl mama aan het werk was. Soms moest zij immers 's nachts werken, of in het weekend. In ieder geval had het ervoor gezorgd dat Iris meer een vaderskindje was geworden, al hield ze ook enorm veel van haar moeder. Bij de vraag van Emily fronste ze, al knikte het kleine meisje bij het voorstel van de ouderejaars. "Ja, ik denk dat ik meer zoiets zou doen.. Maar ik weet het nog niet.", antwoordde ze, nadenkend. Ze steunde haar elleboog op haar knie en leunde op die arm. Daardoor zag ze er bijna uit als dat standbeeld 'de denker', met haar kin tegen de vuist waarop ze leunde, haar voorhoofd gefronst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emily Green
Emily Green
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 47
IC posts : 32

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16 years (11 February)
Partner: Your mind is just a program And I'm the virus

Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitimewo jan 04, 2017 8:13 pm

Emily stak haar duim op terwijl ze sprak, "Super! Bedankt in alle geval voor de moeite. Je moeder hoeft zich niet verplicht te voelen, ik weet hoe druk ze het hebben". Het was geen leugen. Ze wist wel een paar dingen over healers. Haar vader had ooit eens in St. Holisto gelegen en Emily was hem dag en nacht komen bezoeken. En telkens waren er healers aanwezig geweest. Het was zeker geen lui lekker leven, onregelmatige uren, fysiek en psychisch zwaar werk.

"Ja, ik denk dat ik meer zoiets zou doen.. Maar ik weet het nog niet.", antwoordde ze nadat Emily had gevraagd welk werk Iris zou willen doen. Na te hebben gesproken ging het jonge meisje zitten wat Emily heel hard deed denken aan het standbeeld van Rodin. Ze wreef door de haren van het meisje en glimlachte, "Je hebt nog tijd om na te denken. In je derde jaar kun je extra vakken kiezen en in je vijfde jaar zul je min of meer moeten beslissen voor welke carrière je gaat".

OOC: oh wow flut, I'm so sorry D: inspiratie zit vrij ver
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Sunny afternoons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sunny afternoons Sunny afternoons Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Sunny afternoons
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: hogwarts grounds-
Ga naar: