▲ Lilith Morris Ravenclaw Aantal berichten : 32 IC posts : 17 Hogwarts IDSchooljaar: First yearLeeftijd: 11Partner: forever alone :p | Onderwerp: eens kijken of ik het nog kan za sep 17, 2016 1:22 pm | |
| Nieuwe school, niet super uncommon, toch? Maar ja, een normale school was het dus niet echt. Het had een trein, een trein, niet een bus ofzo. En een eigen perron. En om daar te komen moest je door een muur heen lopen. Lilith schudde haar hoofd en keek weer naar buiten. Waar was het nou ookalweer begonnen?
Met een brief. Het was begonnen met de brief op haar verjaardag. Waaruit bleek dat ze een heks was, en ze naar Hogwarts mocht gaan, een speciale school voor heksen en tovenaars. Eerst had ze het natuurlijk niet geloofd, ze had het leuk gevonden, maar verwachtte elk moment een lachend gezicht die riep dat het een grap was. Maar ja, die kwam dus niet.
En toen was ze met haar ouders naar het bijgevoegde adres gegaan, en hadden ze de inkopen gedaan. Het uniform was een beetje raar, maar comfortabel, en ze was zo geïnteresseerd in de boeken. Die ze allemaal had doorgelezen. Niet dat ze iets snapte van het meeste, maar het zag er heel gaaf uit. Daarnaast had ze haar toverstaf gehaald, wat het gaafste was in haar hele leven. Het fijne was dat ze wel Fenne, haar kater, mee kon nemen. Want een huisdier (van de lijst, dat wel) was toegestaan.
En door de muur stond een trein op haar te wachten, waar ze in was gestapt, en toen was ze hier. Zittend in een coupé met een paar andere mensen. Ze trok haar blik los van het langsrazende landschapen keek vrolijk naar de persoon naast zich, die ze best groot vond. Maar, ze was dan zelf ook niet echt lang ofzo. ''Uhm, hallo? Ik ben Lilith, ik ben nieuw?'' Het einde van de zin klonk vragend, wat niet helemaal de bedoeling was. Ze glimlachte, wat maakte het ook uit, de ander zou het vast wel begrijpen.
(ooc: hoop dat 't een beetje oké was, heb al een poosje geen text-based meer gedaan, tips en tops zijn welkom!) Lilith Morris |
|
|