IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
important
topics & links
Head
boys & girls

Chloe
Gryffindor
Fred
Gryffindor
Alison
Slytherin
Leo
Slytherin
Camilla
Ravenclaw
Cid
Ravenclaw
Olivia
Hufflepuff
Nathan
Hufflepuff
house
points
30 points
0 points
-10 points
50 points
Credits
& Sister sites

Homework Disaster KGREOzF

Wil je buttons ruilen? Stuur dan een PM met jou button en de link van je forum naar Nyx. Jou button zal tussen onze buttons komen te staan met een link naar jou site. In ruil hiervoor verwachten wij ook dat onze button op jou site komt te staan.
---------------
Expecto Patronum staat onder leiding van het team, de layout is gemaakt door Nyx Xiaoyu. Harry Potter zelf behoort toe aan J.K Rowling. Karakters en dergelijke dienen niet zonder toestemming gebruikt te worden. Alle afbeeldingen die gebruikt zijn op dit forum behoren toe aan hun rechtmatige eigenaren. De punten tellers komen van Savage Themes op tumblr.

Deel

Homework Disaster

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 04, 2016 10:30 pm


made from the heat of the stars

Huiswerk maken. Nu niet bepaald zijn favoriete bezigheid, nee, hij vond het eerlijk gezegd maar saai. Maar het moest nu eenmaal gebeuren, en hij had zijn lesje wel geleerd wat het uitstellen betrof. Hij wilde niet nog een keer het donkere, enge bos in gestuurd worden om flubberwurmen te zoeken. Nope, één keer en nooit meer. Daarom zat hij nu in de great hall, hier was het een stukje drukker dan in de bibliotheek maar hij vond het wel fijn zitten. De bibliotheek had altijd zo’n enorm serieuze sfeer en hij voelde zich er soms ongemakkelijk bij worden. Alsof er iets zou gaan ontploffen als je een fout neer pende. En fouten maakte hij zeker. Meer nog, hij wist momenteel eigenlijk niet eens waar hij mee bezig was.

Een beetje onzeker keek hij rond, zag een eindje verder een roodharige chick zitten die, als hij zich niet vergiste, in zijn jaar zat. Ze zat wel niet in zijn house tho, dus hij benaderde haar toch met wat voorzichtigheid. ”Hoi”, Zei hij met een warme glimlach. Hij tikte met zijn veer op zijn perkament, waardoor er een inktvlek ontstond. ”Ik heb geen idee waar dit huiswerk astrologie precies over gaat en ik vroeg me af of je misschien even zou willen helpen?” Vroeg hij nieuwsgierig. Hé, proberen kon geen kwaad toch?

&Jane
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 04, 2016 10:55 pm

De common room was rond die tijdstip een veel te drukke plek om te zijn. Zelfs bij Ravenclaw was er een piektijd waarin ze zich daar allemaal leken te verzamelen om alle plekken bezet te houden of gesprekken te voeren. Geen geschikte plek wanneer je opstellen te schrijven had. Een perkament en boek over Potions lagen voor haar op de tafel. Een stapeltje afgemaakte papieren lagen op een nette stapel, onder andere Astrologie en Charms had Jane al afgemaakt. Gelukkig waren dit drie van haar sterkste vakken en hoefde ze zich vandaag niet druk te maken over Transfiguration, dat was niet haar ding.

Jane werd uit haar concentratie gehaald door een jongensstem die iets tegen haar zei. Ze was in haar eentje in de eetzaal gaan zitten; haar concentratie immuun voor het geroezemoes om haar heen. Maar deze jongen sprak duidelijk direct tegen haar. Met opgetrokken wenkbrauwen en een verbaasde glimlach draaide ze zich om naar de jongen die achter haar stond met perkament en veer in zijn handen. 'Hallo', zei ze vriendelijk en keek met een licht geamuseerde blik naar de veer die het perkament bevlekte. Ze gebaarde naar de plek naast haar aan de tafel. 'Leg eerst even je perkament en veer neer, voordat je die niet meer kan gebruiken en een nieuwe moet halen', stelde ze aan hem voor. De jongen herkende ze wel. De goed uitziende jongens uit haar jaar waren niet heel moeilijk te onthouden. Ze herinnerde dat hij in Hufflepuff zat. 'Ik heb wel tijd om je te helpen', zei ze met een glimlach en ging rechter op zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 04, 2016 11:41 pm


made from the heat of the stars

Over het algemeen kon het hem niet heel veel schelen wie in welke afdeling zat. Zolang ze maar aardig deden tegen hem, was hij aardig terug. Hij was absoluut niet judgend en had amper vooroordelen tegenover de houses. Dat hij een Ravenclawer aan sprak om hem te helpen met zijn huiswerk, was puur toeval. Omdat zij het dichtst bij zat en well, hem was opgevallen. Niet alleen om dat rode haar tbh. Maar goed, even focus, hij moest dat huiswerk hier toch echt wel af krijgen en liefst zonder al te veel fouten. En blijkbaar was ze niet meteen weigerachtig tegenover het idee om hem te helpen. 'Hallo', Had ze hem vriendelijk begroet, waarna ze hem gebaarde te gaan zitten. 'Leg eerst even je perkament en veer neer, voordat je die niet meer kan gebruiken en een nieuwe moet halen', Zei ze toen. Nu pas kreeg hij door wat er aan het gebeuren was. Hij lachte even om zichzelf. "Ik ben echt een ramp he", Grinnikte hij terwijl hij deed wat ze hem opgedragen had. 'Ik heb wel tijd om je te helpen', Zei ze glimlachend, waardoor hij alleen maar vrolijker werd.

”Great, thanks, normaal snap ik astrologie wel maar het lijkt er op dat ze het in het vijfde honderd keer zo moeilijk hebben willen maken ofzo”, Grapte hij. Hij schoof het perkament een beetje haar kant op. ”Dus, de sterrenbeelden zoeken was niet echt een probleem, maar nu moet ik karaktertrekken sorteren bij de sterrenbeelden op basis van hun invloed als de aarde in hun baan zit of zoiets, either way..”, Hij keek op en haalde zijn schouders op. ”Ik heb dus geen idee hoe”, Grinnikte hij, waarbij hij even langs zijn voorhoofd wreef.. Waardoor er een inktveeg op kwam te zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimewo okt 05, 2016 8:47 pm

Jane leunde met haar elleboog op de tafel en verborg haar mond half met haar hand zodat ze haar geamuseerde glimlach afschermde. Iets aan de jongen kwam inderdaad nogal klunzig over. Niet iets waaraan ze zich nu zou storen, momenteel was het voornamelijk grappig. Het was een relaxed moment voor haar op de dag, dus geen reden om zich aan de onhandigheid van anderen te storen Gelukkig wist hij het ook van zichzelf, ook al leek hij niet door te hebben wanneer hij iets deed.

Ze pakte haar astrologie boek en huiswerk erbij toen hij daarover begon. Kort bladerde ze in haar boek, waarna ze chart vond waarin stond hoe de Aarde in de baan van de sterrenbeelden stond door het jaar heen. Astrologie was haar favoriete en beste vak, dus dit vond ze gewoon leuk om te doen. 'Als je in deze chart kijkt, zie je precies hoe de aarde staat wanneer wij de sterrenbeelden goed kunnen zien. Als je karaktereigenschappen wil bepalen, is het voornamelijk slim om sterrenbeelden te vergelijken', legde Jane rustig en geduldig uit aan de jongen, waarna ze naar hem keek en het boek naar hem toe schoof. 'Bijvoorbeeld; In de baan van sterrenbeelden Aries en Taurus, staat de aarde bijna op hetzelfde punt. Hierdoor kan je gelijk concluderen dat zij veel overeenkomsten met elkaar hebben.' Eigenlijk wilde ze het hem gewoon uitleggen en niet teveel aandacht aan hem besteden, maar toch moest ze lachen door de inktveeg op zijn voorhoofd. Kort stak ze haar hand uit en tikte erop. 'Daar zit iets.'
-

Ik klets trouwens maar wat, ik heb geen idee waar ik het over heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedo okt 06, 2016 12:11 pm


made from the heat of the stars

En alweer was hij er in geslaagd om een mooie eerste indruk te maken. Was het niet dat hij mensen omver ging lopen, dan bleef hij wel zeer rampzalig overkomen. Alsof zijn gedachten één grote warboel waren en hij er zelf niet uit raakte, waarbij zijn motorische skills ook nog eens in de knoop lagen. En eigenlijk was dat wel de perfecte beschrijving, als hij er zo over na dacht. Focussen op één onderwerp was voor hem vrijwel onmogelijk, zijn gedachten schoten altijd alle kanten op. Tenzij iets hem echt wist te boeien, dan kon hij zich wel concentreren. Op de een of andere manier leek de Ravenclaw chick hem ook genoeg te kunnen kalmeren zodat hij daadwerkelijk ging zitten om te luisteren naar wat ze ging zeggen.

Dat lukte zelfs sommige professoren niet. Met zijn kin tussen zijn duim en wijsvinger, alsof hij over een onzichtbaar baardje wreef, luisterde hij naar haar uitleg en keek hij in het boek dat ze hem toe schoof. Daar was hij nog even mee bezig toen ze tegen zijn voorhoofd tikte. 'Daar zit iets.' Zei ze. Meteen sloeg hij zijn hand tegen zijn voorhoofd, met misschien iets meer kracht dan hij bedoeld had. "Auw", Zei hij, al moest hij erna wel lachen. "Is het inkt? Het is inkt hé? Damn, dat staat er morgen sowieso nog op", Grinnikte hij om zichzelf. Waarschijnlijk had hij het nu alleen nog maar erger gemaakt ook. "Maar goed, door jouw fantastische uitleg denk ik dat ik het wel snap nu", Knikte hij, keek naar het rijtje karaktertrekken in zijn eigen boek. Ambitieus, gedisciplineerd, geduldig, voorzichtig, gevoel voor humor. Hij tikte met zijn vinger naar het rijtje dat hij net had gelezen. "Dit ben ik alleszins niet", Lachte hij. Hij keek vervolgens naar de chart, die ze eerder had aangewezen. Hij mompelde het rijtje voor zich uit en ineens begonnen de planeten te verschuiven. Verbaasd keek hij naar het schouwspel. "Is dat.. Normaal?" Vroeg hij een beetje onzeker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimema okt 10, 2016 3:31 pm

Hoofdschuddend keek Jane de jongen aan, waarvan ze de naam nog niet eens kende. Hij leek haar een beetje oblivious over alles wat er om hem heen gebeurde. Het was charming, maar ook erg grappig. 'Het is inderdaad inkt', zei ze rustig tegen hem terwijl ze haar gezicht naar hem toe draaide om naar de vlek te kijken. Inkt ging inderdaad niet zo makkelijk van je huid af. 'Terwijl ik dol ben op astrologie, ben ik van mening dat je de dingen die te maken hebben met karakter; beter met een korreltje zout kan nemen. Je karakter wordt door zoveel beïnvloed; je opvoeding, omgeving, hoe je zelf in het leven staat. Dat heeft minder te maken met hoe de planeten stonden toen je geboren werd', zei ze. Verstandig als ze was, was dat iets waar ze veel over na dacht. Met Divination was het hetzelfde verhaal, ze kon niet geloven in theeblaadjes die je toekomst voorspelde of de lijnen van je handen die vertelde hoe je in elkaar zat. Natuurlijk waren er heel af en toe tovenaars die echt dingen konden voorspellen, maar dat was een uniek moment. Met een glimlach keek ze naar het schouwspel van de planeten die begonnen rond te draaien en trok haar wenkbrauwen op. 'Je zit op een school waar leerlingen rondlopen met padden in hun handen, schilderijen met elkaar ruziën en mensen toverstokjes zwaaien om deuren open te maken, niets is hier echt normaal.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimema okt 10, 2016 11:00 pm


made from the heat of the stars

Wat een mooie eerste indruk maakte hij weer. Ze dacht vast dat hij een sukkel was, die voor het eerst in zijn leven een boek astrologie open sloeg. Het was niet dat hij niet had opgelet in de les, maar het bleef gewoon niet hangen. Eigenlijk was er bitter weinig dat in zijn hoofd bleef hangen. Op zijn hoofd daarentegen bleef er wel iets hangen. Een beetje inkt, als een soort oorlogsverf op zijn voorhoofd. Al merkte hij daar niks van, tot de Ravenclaw chick zo vriendelijk was hem er op te wijzen. 'Het is inderdaad inkt', Bevestigde ze zijn bange vermoedens. ”Rip”, Grinnikte hij, stopte toen ook maar met wrijven, aangezien dat niks zou helpen. Nu mocht hij hier mooi zitten blinken. Nu goed, het was niet omdat hij inkt op zijn voorhoofd had, dat hij niet minder goed zijn huiswerk zou kunnen maken! Zeker niet na de uitleg van de redhead.

Blijkbaar was ze er ook echt in geïnteresseerd. Ze vertelde hem dat hij er niet te veel mocht in geloven dat alles wat met karakter te maken had, ook echt waar was. Zo ver had hij er nog nooit over na gedacht. Daarom zat hij vast ook niet in haar house. ”Ik dacht, als het in het boek staat, is het wel waar”, Zei hij nadenkend, toch wel een beetje in shock door deze onthulling. ”Gelukkig heb ik jou nog”, Grijnsde hij toen, waarna hij zich weer over zijn boek boog en de chart bekeek die aan het verschuiven was.

'Je zit op een school waar leerlingen rondlopen met padden in hun handen, schilderijen met elkaar ruziën en mensen toverstokjes zwaaien om deuren open te maken, niets is hier echt normaal.' Zei ze, en opnieuw stond hij versteld over haar analyserende vermogens. "Ja maar daar staat niemand echt bij stil toch. Voor mij is dat net heel normaal", Zei hij met een knikje, alsof hij het voor zichzelf moest bevestigen. "Oké, antwoord één is dus Scorpio", Zei hij, nam de veer op en dopte die voorzichtig in het inktpotje, niet van plan om nog een keer te morsen. "Zo, de rest lukt me vast ook wel. Is er nog iets dat ik voor jou kan betekenen? Anders laat ik je verder met rust", Glimlachte hij vriendelijk. Hij zou het niet erg vinden om haar te helpen met whatever ze ook aan het doen was, al zat de kans er dik in dat ze het wel zonder zijn hulp zou kunnen ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 11, 2016 4:44 pm

Jane glimlachte vriendelijk naar hem toen het leek alsof hij aan de slag ging met wat ze had gezegd. Zelf pakte ze ook haar veer weer op om zich een beetje te wenden tot haar Potions huiswerk, maar ze draaide zich nog niet helemaal van hem weg. 'Gelukkig heb je mij nog', herhaalde ze zijn zin met een lach. Met die zin klonk het alsof hij haar al jaren kende en al jaren lang nodig had voor dit soort problemen. Maar dat leek hij inderdaad wel nodig te hebben, een zetje in de juiste richting. Ze was niet te beroerd om mensen daarmee te helpen, helemaal niet zelfs; het stond wel ver van haar eigen karakter vandaan. Toch stoorde ze zich er niet aan, misschien kwam het omdat het geen ochtend was en ze toch geen haast had.

'Voor de meeste mensen is het schijnbaar niet normaal te kunnen toveren', zei ze schouderophalend. Zij was het kind van twee volbloed wizards. Haar ouders hadden haar wel groot gebracht met enige kennis van de Muggles en hun doen en laten, maar het had niet heel veel indruk op haar gemaakt. Wat was er nou leuk aan non-magische dingen wanneer je kon toveren? Zij kon het zich niet bedenken. Hoewel astronomie een vak was dat vrij dichtbij de Muggle wereld stond, ook die mensen konden de sterren zien.

Nonchalant leunde ze met haar elleboog op de tafel, voorzichtig zodat zíj het inktpotje niet omver zou stoten en keek hem zijdelings aan. 'Wat is je naam, Huffle boy?' vroeg ze hem geïnteresseerd. Ze herkende hem van het voorbijgaan in de gangen, maar wist zijn naam niet zo voor de geest te halen en vroeg zich af of ze die ooit had gehoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 11, 2016 7:56 pm


made from the heat of the stars

Over het algemeen had hij het er toch beter van af gebracht dan hij in eerste instantie had gedacht. Hij had soort van verwacht dat ze hem niet zou willen helpen, hij zat per slot van rekening niet eens in haar house. Als ze heel erg gesteld was op het puntensysteem, dan had ze hem misschien niet willen helpen, met de hoop dat hij dan punten zou verliezen voor Hufflepuff. Misschien had hij ook gewoon geluk gehad dat het om astrologie ging, iets waar de redhead extreem in geïnteresseerd bleek te zijn. Al bij al had hij gewoon geluk gehad dat ze hier op dit moment had gezeten. 'Gelukkig heb je mij nog', Bevestigde ze zijn woorden lachend. Nu zou het hem zeker wel lukken om de rest van de vragen ook op te lossen.

Al werd hij afgeleid door het gesprek. 'Voor de meeste mensen is het schijnbaar niet normaal te kunnen toveren', Argumenteerde ze. Iets wat hij zich moeilijk kon voorstellen. Bij hem thuis was het zoiets dagelijks dat hij zich geen leven zonder magie kon voorstellen. "Ik heb niks tegen muggles, maar soms zijn ze zo raar", Grinnikte hij. Vervolgens vroeg hij of hij haar ergens mee kon helpen, als wederdienst. Maar ze leek niet echt meer geïnteresseerd in haar eigen huiswerk. 'Wat is je naam, Huffle boy?' Vroeg ze, had zich nu volledig naar hem omgedraaid. De vraag overviel hem een beetje, vooral omdat hij ook niet door had gehad dat hij zich nog niet had voorgesteld. "Waar zijn mijn manieren", Lachte hij om zichzelf. "Ik ben Chester", Vervolgde hij. Daarna keek hij haar nadenkend aan. "Jij bent Jane, toch?" Vroeg hij toen een beetje twijfelend. Ze was hem al een paar keer opgevallen, waarschijnlijk door haar kapsel en.. Omdat ze best wel knap was. En ze kreeg af en toe wel eens complimenten van de professoren, waardoor hij die naam al een paar keer had horen vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedi okt 11, 2016 10:13 pm

Instemmend knikte Jane op wat Chester tegen haar zei. 'Daar ben ik het met je eens. Ik snap veel dingen heel goed, maar muggles verwonderen me soms echt heel erg', zei ze. Dit maakte ze niet minderwaardig, helemaal niet zelfs. Terug thuis had ze een aantal muggle vrienden waar ze goed mee om kon gaan, soms begreep ze deze vrienden gewoon minder goed. Wat soms ook tot de meest gênante momenten kon leiden; vooral wanneer ze een hele bekende popster niet herkende en haar vrienden zich afvroegen onder welke steen ze had geleefd. Dan schoof ze het maar af op het feit dat ze op haar 'kostschool' geen toegang had tot het internet. Wat deels waar was. Ze probeerde dan ook terug thuis in de zomer altijd weer op de hoogte te zijn van alle liedjes en roddels in de pers, maar soms interesseerde het haar ook niet als ze zich ook kon verwonderen hoe het zou zijn om ooit een Patronus te hebben. Dat klonk gewoon veel spannender dan uitvinden met wie popsterren een relatie hadden. Vooral muggle dames van haar leeftijd leken dat erg spannend te vinden.

Chester. Ze had de naam misschien al eerder genoemd, maar ze had het nooit kunnen raden. 'Geeft niet. Ik herkende je van de voorbijgang en lessen, maar ik wist je naam niet', zei ze, een beetje verontschuldigend omdat hij haar naam wel leek te kennen. Er waren nou eenmaal veel mensen op school en Jane was niet zo goed met namen onthouden. 'Ik ben Jane, inderdaad', zei ze met een glimlach tegen hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimewo okt 12, 2016 9:03 am


made from the heat of the stars

Ergens was het logisch dat muggles andere gewoontes hadden. Er werden zelfs hele boeken over geschreven. Niet dat hij die las, maar oké. Er waren blijkbaar genoeg verschillen om honderden pagina’s mee te vullen, dus dat wou ook wel iets zeggen. 'Daar ben ik het met je eens. Ik snap veel dingen heel goed, maar muggles verwonderen me soms echt heel erg', Zei ze instemmend. Chet moest er om lachen. ”Dan sta je wel verder dan mij, ik ben soms ook nog heel verwonderd over magische dingen”, Grinnikte hij, tikte even op het boek dat voor hem open lag. Dat had hij ook niet zien aankomen, en het was nu toch al zijn vijfde jaar hier op school. ”Maar dat zal wel aan mij liggen, ik ben niet zo van de research, meer van het doen en ontdekken terwijl ik bezig ben”, Zei hij schouderophalend. Alles op zijn tijd, dealen met de ‘problemen’ als ze op zijn pad kwamen in plaats van zich er op voor te bereiden. Want hij zou waarschijnlijk gek worden van zichzelf omdat het natuurlijk onmogelijk was om op elke situatie voorbereid te zijn.

Maar genoeg diep nagedacht, zijn hoofd begon er al bijna pijn van te doen. Dus back to een normaal casual gesprek. Ideaal dus dat ze om zijn naam had gevraagd. 'Geeft niet. Ik herkende je van de voorbijgang en lessen, maar ik wist je naam niet', Had ze geantwoord, waarop hij geruststellend had geglimlacht. Het was misschien beter dat ze zijn naam niet herinnerde, dat wilde ook zeggen dat hij nog geen slechte indruk op haar had gemaakt in eerdere lessen of toevallige ontmoetingen. 'Ik ben Jane, inderdaad', Bevestigde ze toen zijn vermoedens. Aight, puntje voor Chet. ”Dus, Jane, hoewel mijn huiswerk nog niet af is, maar dat doe ik later sowieso wel, heb je zin om even mee te gaan naar buiten? Ik ben wel toe aan een pauze”, Grijnsde hij. Hij wist wel dat de meeste Ravenclawers liever eerst al hun huiswerk deden, maar daar hadden ze hun Hufflepuff counterparts voor. Om er voor te zorgen dat ze op tijd en stond een beetje frisse lucht kregen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimewo okt 12, 2016 11:28 am

Gelukkig leek Chester zijn eigen karakter goed te kennen toen hij haar vertelde dat hij meer van het doen en ontdekken was. Maar Jane kon toegeven dat dat ook een hele effectieve manier van leren was. Magie was namelijk ook het oefenen van spreuken en het uitvinden van hoe de magische wereld in elkaar zat. Ravenclawers waren namelijk heus niet altijd onder de top wizards en witches. Op school waren ze top of the class, maar dat werd van ze verwacht; in de praktijk kon het nog wel eens tegenvallen wanneer je alles in boeken had gelezen. Ook zij betrapte zichzelf erop dat ze veel vaker met haar neus in de boeken zat dan dat ze daadwerkelijk haar spreuken aan het oefenen was.

Peinzend keek Jane even naar haar potions huiswerk dat voor haar lag. Haar opstel was bijna klaar, nog wat puntjes op de i. Ze was een perfectionist, wilde al haar werk zo goed mogelijk af krijgen. Maar dit was al haar derde opstel van de dag en ze zat hier al een lange tijd. 'Weet je zeker dat je het af gaat krijgen?' vroeg ze hem sceptisch aan de jongeman. Hij leek haar iemand die zijn huiswerk geregeld vergat of niet af kreeg. Ze had een aantal vrienden in Hufflepuff die met hetzelfde probleem kampte. Deels luiheid, maar voornamelijk uitstel gedrag en afleiding van andere dingen. Met een zucht sloot ze toch haar potions boek en knikte even. 'Misschien is dat wel een goed idee, om even naar buiten te gaan', knikte ze bevestigend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedo okt 13, 2016 3:51 pm


made from the heat of the stars
Er was maar een bepaalde tijd waarin een persoon echt geconcentreerd kon werken. Dat lag bij elke persoon wel een beetje anders, bij hem kon het niet langer dan een kwartiertje zijn. Maar een uur, dat was toch echt wel een maximum, toch? En hoe lang zat zij hier al te werken? Gezien de stapel naast haar was het sowieso al langer dan de maximum grens. Daarom stelde hij dus voor om even naar buiten te gaan, wat frisse lucht snuiven, iets leuks gaan doen. Dan kon ze daarna weer volledig geconcentreerd verder gaan! Net als hij dan, want zijn huiswerk moest ook af raken tegen de volgende les. 'Weet je zeker dat je het af gaat krijgen?' Vroeg ze, en hij knikte. "Ik wil niet nog een keer detentie, de vorige keer is dat heel fout afgelopen", Zei hij met een glimlachje, al was die deze keer niet zo gemeend als anders. De herinneringen waren nog vers, en hij dacht er liever niet te veel meer aan terug.

Uiteindelijk gaf ze wel toe tho. 'Misschien is dat wel een goed idee, om even naar buiten te gaan', Zei ze, terwijl ze knikte. Opgewekt, alsof hij de donkere gedachten van net al van zich af had geschud, stond hij op. Het verschil in lengte viel nu wel heel goed op, hij stak met zijn 1m80 wel een heel stuk boven haar uit. Chet schoof zijn huiswerk en al het perkament dat er rond lag in één keer in zijn rugzak, vergat daarbij dat het wel eens kon beschadigd raken. Ach, dat zag hij wel weer als hij het er uit haalde. Hij was wel zo slim om het potje inkt dicht te doen voor hij het weg stak. ”Alright, eens zien wat voor spannends er aan de gang is op het schoolplein?” Stelde hij toen voor, best een goed idee, al zei hij het zelf. Tenzij zij met nog iets spannenders kon komen natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane Heart
Jane Heart
Ravenclaw







Ravenclaw

Aantal berichten : 145
IC posts : 57

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner:

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedo okt 13, 2016 5:54 pm

Ook Jane deed haar spullen in haar schoudertas. Zorgvuldig borg ze de net-gemaakte opstellen op en slingerde de tas over haar schouder, waarna zij opstond. Even strekte ze haar nek om hem aan te kijken en trok haar wenkbrauwen op. 'Laten ze je nog steeds naar het Verboden Bos gaan tijdens detentie? Goh, ik hoor het wel eens van anderen, maar kan het me zo niet voorstellen', zei ze hoofdschuddend. Dat was een van de dingen op school waar ze vrij sceptisch over was. De straffen waren soms belachelijk en gevaarlijk, geen wonder dat leerlingen in de problemen kwamen soms.

Ze haalde nonchalant een hand door haar rode haar. Het lengteverschil deerde haar niet zo; het was best wel normaal voor haar dat voornamelijk jongens een kop boven haar uitstaken. Ze voelde zich nooit te klein of gekleineerd, misschien ook omdat ze zelf haar rug wist te strekken en haar karakter groot genoeg was. Met een glimlach naar Chester begon ze richting de uitgang van de Great Hall te lopen. 'Schoolplein is prima. Ik hoorde dat er een nest Pixies zit, die leerlingen aan het pesten zijn. Should be fun', zei ze met een giechel. Niet dat ze vreugde haalde uit het leed van andere mensen, maar pixies waren best grappig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chester Lennox
Chester Lennox
Hufflepuff







Hufflepuff

Aantal berichten : 113
IC posts : 83

Hogwarts ID
Schooljaar: Fifth year
Leeftijd: 16
Partner: Love takes its toll every time it don't work

Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitimedo okt 13, 2016 8:49 pm


made from the heat of the stars
'Laten ze je nog steeds naar het Verboden Bos gaan tijdens detentie? Goh, ik hoor het wel eens van anderen, maar kan het me zo niet voorstellen', Vroeg ze hoofdschuddend na zijn bekentenis. Chet knikte kort, een beetje afwezig. Het gaf hem rillingen als hij er aan terug dacht. ”Ik wil er alleszins niet nog een keer heen, eerlijk, het was dood eng”, Zei hij zachtjes, een licht ontzag in zijn stem toen hij het er over had. ”Maar voor jou zal dat wel geen probleem zijn, ik denk niet dat jij ooit al een keer huiswerk niet hebt afgemaakt”, Vervolgde hij toen, iets vrolijker weer omdat hij zichzelf dwong er niet meer aan te denken. Niet dat hij dacht dat ze een nerd was, in tegenstelling tot veel mensen had hij niet echt vooroordelen over de andere houses, maar ze zag er zo georganiseerd uit. Hij vergat meestal gewoon dat hij nog huiswerk moest maken, omdat hij zo met andere dingen bezig was.

Zoals pauze nemen. Hopelijk zou ze hem nu geen slechte invloed vinden, maar goed, ze had er wel mee ingestemd. 'Schoolplein is prima. Ik hoorde dat er een nest Pixies zit, die leerlingen aan het pesten zijn. Should be fun', Giechelde ze terwijl ze richting de uitgang liepen. ”Sadist”, Zei hij plagend. ”Zolang ze ons niet viseren, vind ik het helemaal prima”, Vervolgde hij toen met een grijnsje. Het was niet echt druk op de gangen, dus ze stonden al snel op het schoolplein. Daar was het wel drukker, aangezien ze blijkbaar niet de enige waren die naar de blauwe dramaschoppers wilden kijken. "Mijn broer vertelde ooit dat een vriend van hem gebeten werd door een pixie en een paar dagen lang volledig blauw zag", Vertelde hij. Een sterk verhaal, hij wist niet eens zeker of de beestjes wel mensen beten, maar het was wel grappig, moest het waar blijken te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud









Homework Disaster Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homework Disaster Homework Disaster Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
Homework Disaster
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
Soortgelijke onderwerpen
-
» Homework (OPEN)
» {Open} Homework squad

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: In game :: Hogwarts :: great hall-
Ga naar: